Prin ce metode insala clientii agentiile de turism anunta Casa de avocatura Coltuc

Firme care afisau oferte turistice înselatoare, care nu încheiau contract atunci când vindeau pachetele turistice, sau nu ofereau bonuri fiscale pentru serviciile prestate, au fost sanctionate de catre inspectorii de la Protectia

Consumatorilor.
În perioada 25-28 mai, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a dispus controale la nivel national, privind comercializarea pachetelor de servicii turistice.
Au fost verificate 326 de firme, la 225 dintre acestea constatându-se abateri de la prevederile legale în vigoare (69%). Au fost aplicate 69 de amenzi contraventionale în valoare totala de 256.900 lei, precum si 156 de avertismente. S-a dispus masura opririi temporare de la prestarea serviciilor pâna la remedierea deficientelor la 25 de operatori economici.

Probleme la una din doua agentii bucurestene

În municipiul Bucuresti au fost verificate 25 de agentii de turism, la 13 dintre acestea constatându-se nereguli. Au fost aplicate 13 amenzi contraventionale în valoare totala de 22.500 lei, potrivit datelor emise, ieri, de cei de la ANPC.

Recomandari privind achizitionarea pachetelor de servicii turistice

Protectia Consumatorilor recomanda tuturor celor care urmeaza sa achizitioneze pachete de servicii turistice de la agentiile de turism din România sa solicite informatii complete despre pachetele de servicii ce urmeaza a fi contractate (în conformitate cu obligatiile de informare impuse operatorilor din turism).
– Solicitati operatorului economic sa va dea în scris informatii complete despre întreg pachetul de servicii pe care doriti sa-l achizitionati (localitatea de destinatie; ruta de parcurs; mijlocul de transport utilizat si caracteristicile acestuia (clasificare); tipul unitatilor de cazare si informatii în legatura cu acestea; serviciile de masa oferite; durata programului, cu indicarea datei sosirii si a plecarii; informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, asigurari de sanatate necesare; cuantum avans si termen pentru achitarea restului de plata; numarul minim de persoane necesar pentru realizarea programului si termenul-limita pentru informarea turistului, în caz de anulare a calatoriei; posibilitatile de încheiere a unor asigurari facultative pentru asistenta în caz de boala, accidente si altele; durata pentru care opereaza oferta turistica); fiti precauti daca vi se ofera informatii vagi sau incomplete.

Sursa: Curierul National

Lasă un comentariu