În condiţiile în care exista o ordonanţă de urgenţă în vigoare ce transpune prevederile comunitare în materie şi care are un conţinut mult mai cuprinzător decât cel al prezentei legi, Presedintia apreciaza necesară reexaminarea actului normativ aflat la promulgare în vederea reformulării sale astfel încât să rezulte fără echivoc respectarea directivelor europene, având în vedere totodată necesitatea existenţei unei legislaţii predictibile care să conducă la aplicarea sa unitară şi corectă. Totodată, se impune evitarea paralelismelor întrucât legislaţia naţională în materie permite realizarea tuturor tipurilor de aranjamente de tip parteneriat public-privat.
Pe de alta parte, publicarea în sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) a anunţului de intenţie a unui parteneriat public-privat, potrivit art. 24 din prezenta lege, poate crea confuzie pe piaţă, ca urmare a neoperării distincţiei dintre regimul juridic general prevăzut de O.U.G. nr. 34/2006 şi cel derogatoriu, prevăzut de prezentul act normativ. Totodată, acest sistem este destinat exclusiv asigurării publicităţii procedurilor de atribuire reglementate de Directiva 2004/18/CE şi transpusă prin O.U.G. nr. 34/2006, iar utilizarea sa în alte scopuri poate constitui o măsură de natură a contraveni dreptului comunitar. În acest sens, Presedintia apreciaza ca legiuitorul trebuie să asigure transparenţa procedurii prevăzută de prezenta lege, folosind o altă modalitate decât publicarea în SEAP.
Potrivit art. 28 alin. (2), orice investitor ofertant are posibilitatea de a contesta decizia privind desemnarea partenerului privat de către partenerul public şi orice alte decizii luate de acesta pe perioada derulării procedurii de atribuire, în instanţă, însă numai cu depunerea unei garanţii de 2% din valoarea estimată. Această măsură reprezintă o îngrădire a dreptului de acces la căile de atac în instanţă, fiind totodată incompatibilă cu Directiva 89/665/CEE. De aceea, este necesar să se elimine textul de lege vizat