Majoritatea clientilor au fost informati prea târziu ca trebuie sa ia act de modificarile la contractul de împrumut

Clientii care trebuie sa-si actualizeze contractele de creditare nu sunt de acord cu modificarea dobânzilor si a comisioanelor. Ieri, sediile bancilor au fost asaltate de oameni cu hârtii în mâna, care nu stiau ce au de semnat. Totusi, marea lor majoritate sunt hotarâti sa dea în judecata banca.

 

 

Chiar daca, oficial, ieri a fost ultima zi lucratoare când puteai sa intri în posesia actului aditional la contractul de împrumut, bancile comerciale au facut liste de asteptare care depasesc acest termen.

Majoritatea clientilor au fost informati prea târziu ca trebuie sa ia act de modificarile la contractul de împrumut. Astfel ca, agentiile au fost luate cu asalt de catre cei care se tem sa nu plateasca în plus taxe si comisioane.

„Tocmai am depus o cerere sa-mi reduca toate comisioanele si mi-au spus ca nu s-a aprobat dosarul. Cred ca nici n-a plecat de aici, din sucursala”, spune Mihaescu Ovidiu, 56 de ani, din Bucuresti.

Bancile nu renunta la comisioane

Clientul Bancii Românesti a contractat un împrumut de 10.000 de lei, în 2007, pe o perioada de 10 ani, iar acum se vede nevoit sa plateasca mai multi bani la rata lunara, care ajunge la o valoare de 200 de lei. Se declara nemultumit de noile conditii ale contractului aditional, fiind ferm convins ca îsi va gasi dreptatea în instanta. „Mai am solutia refinantarii la o alta banca, poate acolo reusesc sa obtin un credit mai avantajos”, spune Mihaescu. Este nostalgic dupa perioada comunista, când era strungar si ajungea la un salariu lunar de 4.800 de lei. În prezent este fochist la Facultatea de Constructii Bucuresti, si are un salariu lunar de numai 600 de lei, din care 200 de lei reprezinta rata lunara.

„Creditul e un cosmar”

„Abia ieri am primit, prin posta, scrisoarea de înstiintare. Am dat fuga la sediul Volksbank din Dinicu Golescu si m-au pus pe o lista de asteptare pâna luni”, spune – plina de naduf – Roxana Marinescu, 33 de ani, din Bucuresti, angajata a unei companii IT&C. A contractat un credit de nevoi personale în valoare de 14.000 de euro acum doi ani si acum spune ca nu-i deloc de acord cu modificarile pe care banca „i le baga pe gât”.

„Ce ma supara cel mai mult este faptul ca, daca nu semnez, au la îndemâna acordul tacit, si nu mai au nevoie de semnatura mea”, sustine Roxana. „Unde naiba, în lumea asta, ati pomenit un contract semnat fara acordul uneia dintre parti? Nu sunt avocat, dar stiu ca daca vrei sa semnezi un contract cu o alta persoana, trebuie sa ai acordul ei, altfel e nul”, conchide Roxana. Pentru a evita cozile de la sucursale, unele banci au prelungit perioada pâna la care iei act de modificarile Ordonantei. Spre exemplu, RBS Bank are ca data-limita pentru raspunsul clientilor fata de modificarile actului aditional ziua de 29 octombrie 2010.

Record de plângeri la ANPC

Pâna în prezent, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a primit 7.200 de reclamatii de la clientii institutiilor de credit privind implementarea Ordonantei 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori.

Sorin Mierlea, presedintele ANPC, spune ca o parte din vina apartine clientilor institutiilor de credit care au semnat în graba contractele de împrumut în urma cu câtiva ani, fara sa le citeasca cu atentie. „De aceea sunt o gramada de probleme la implementarea Ordonantei 50, în special pentru creditele pe 20-30 de ani, pentru ca totul s-a semnat foarte repede, fara a se citi cu atentie conditiile din contract”, a explicat presedintele ANPC.

Sursa: Adevarul

Lasă un comentariu