Posibilităţi de uzurpare a mărcilor în noile reglementări

Odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 66/2010 pentru mo­di­fi­carea şi completarea Le-gii nr. 84/1998 privind mărcile şi in-dicaţiile geografice, procedura de înregistrare a mărcilor la OSIM s-a schimbat foarte mult.

 

 

 Începând cu data de 09.05.2010, OSIM şi-a pierdut rolul de „câine de pază” al mărcilor deja înregistrate, în sensul că oficiul nu mai examinează mărcile depuse la înregistrare din punctul de vedere al identităţii/similarităţii cu alte mărci deja înregistrate.
Prin intermediul acestei modifi­cări a legislaţiei actuale, protecţia e­fec­tivă a mărcilor a fost transferată din sarcina OSIM-ului în cea a titula­rilor. Astfel, prin înregistrarea măr­cii, titularul obţine un drept asupra respectivei denumiri, însă va trebui să fie atent la potenţialii uzurpatori, considerându-se că nu statul este cel interesat în a se menţine unicitatea mărcii înregistrate.
Cererile de marcă se publică în termen de 7 zile de la data depune­rii, iar în termen de două luni de la data publicării cererii orice persoa­nă interesată poate formula opoziţii pentru motivele relative de refuz (în cazul în care o marcă este identică sau similară cu marca deja înregistrată). Ulterior, OSIM examinează ce­rerea de înregistrare a mărcii, anali­zând doar motivele de nulitate absolută (lipsa distinctivităţii, mărcile contrare ordinii publice sau bunelor moravuri, semnele uzuale etc.).
În contextul noii legislaţii, Comi­sia de Examinare OSIM parcurge mo­tivele de nulitate relativă (precum similaritatea sau identitatea cu o marcă anterioară) doar în cazul în care a fost depusă o opoziţie în termenul menţionat.
De exemplu, dv. aţi înregistrat marca „Biscuitul XYZ” în anul 2004. De atunci aţi făcut publicitate acestei mărci, aţi participat la mai multe târ­guri unde aţi împărţit diferite bro-şuri şi pliante, aţi organizat mai mul-te evenimente, aţi plătit spoturi TV şi radio şi aţi folosit marca cu bună credinţă, devenind deja cunoscută.

sfin

Lasă un comentariu