Ce variante are Guvernul pentru modificarea taxei auto

Guvernul a decis ca, in aproximativ doua saptamani, sa modifice din nou taxa de prima inmatriculare, dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a apreciat ca aceasta taxa incalca legislatia Uniunii Europene, au declarat surse oficiale, citate de Mediafax.
Modificarea taxei auto a fost decisa in sedinta de miercuri a Cabinetului, dupa ce ministrul Mediului a prezentat o nota in acest sens.
 
Purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean, spune ca Executivul pregateste o solutie legislativa in concordanta cu decizia Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene.
„Ministrul Mediului a prezentat Cabinetului o nota privind taxa de poluare auto. Pregatim o solutie legislativa in concordanta cu decizia CJUE, iar actul normativ va fi aprobat de Guvern in perioada imediat urmatoare”, a spus oficialul guvernamental.
Ce spune Borbely?
 
La randul sau, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat ca are in lucru mai multe variante de modificare a taxei auto si ca varianta finala va fi prezentata Guvernului in aproximativ doua saptamani.
 
„Avem aceasta decizie a Curtii Europene de Justitie, care se refera de fapt la Ordonanta din 2008, care nu este in vigoare, am modificat-o in 2010. Comisia Europeana a fost de acord cu aceasta modificare, dar Curtea Europeana s-a referit la o discriminare indirecta produsa in aceasta perioada,” a explicat ministrul pentru ProTV si incont.ro.
 
„Avem un comitet interministerial, iar pe baza analizei am facut o nota in Guvern si in cel mult doua saptamani venim cu o modificare de ordonanta. Principiul trebuie sa ramana poluatorul plateste,” a continuat ministrul.
    
El a precizat ca nu au existat probleme din partea Comisiei Europene legate de aceasta taxa si ca modificarea va fi efectuata astfel incat procedura de taxare sa fie clarificata pentru instante.
 
Ministrul a salutat totodata decizia de miercuri a Curtii Constitutionale, care a respins, cu majoritate de voturi, ca fiind neintemeiate criticile de neconstitutionalitate ale unor prevederi din Ordonanta de Urgenta a Guvernului 50/2008 privind taxa de poluare.
 
In urma cu o luna, Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.
 
 
Curtea a precizat ca procesul judecat de Tribunalul Sibiu a fost intentat de un roman pe nume Tatu, care si-a cumparat, in iulie 2008, o masina second-hand din Germania, cu pretul de 6.600 de euro. Vehiculul avea o capacitate cilindrica de 2.155 de centimetri cubi si standard de poluare Euro 2, fiind fabricat in 1997, an in care a si fost inscris in Germania.
 
Pentru a-si putea inmatricula masina in Romania, barbatul a trebuit sa plateasca o taxa de poluare de 7.595 de lei (circa 2.200 de euro).
 
Intrucat a considerat ca taxa este contrara normelor europene, barbatul a cautat sa-si recupereze banii. El si-a sustinut actiunea in instanta pe aceea ca taxa este aplicata numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu si celorlalte masini second-hand deja inregistrate in Romania si revandute.
 
Guvernul a decis atunci constituirea unei comisii care sa stabileasca daca opinia Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene privind ilegalitatea taxei de prima inmatriculare impune modificarea legislatiei referitoare la taxa auto.
 
Procesul intentat la Sibiu pentru restituirea taxei de poluare a fost repus pe rolul Tribunalului Sibiu, joi urmand sa aiba loc prima infatisare.
 
Guvernul a decis, in luna aprilie 2008, introducerea taxei de poluare auto, calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza capacitatii cilindrice si emisiilor de dioxid de carbon.

Lasă un comentariu