Acte cadastru apartament

De ce este necesar CADASTRUL si INTABULAREA apartamentului ?

Legile actuale nu permit vanzarea, ipotecarea sau intocmirea certificatului de mostenitor al apartamentului dumneavoastra fara a avea CADASTRU si INTABULARE.

Cadastrul general este sistemul unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica a tuturor imobilelor de pe intreg teritoriul tarii.  Cadastrul general se organizeaza la nivelul fiecarei unitati administrativ-teritoriale: comuna, oras, municipiu, judet si la nivelul intregii tari.

Prin sistemul de cadastru general se realizeaza:
a) identificarea, descrierea si inregistrarea in documentele cadastrale a imobilelor prin natura lor, masurarea si reprezentarea acestora pe harti si planuri cadastrale, precum si stocarea datelor pe suporturi informatice;
b) identificarea si inregistrarea tuturor proprietarilor si a altor detinatori legali de imobile, in vederea inscrierii in cartea funciara cu caracter definitiv;
c) furnizarea datelor necesare sistemului de impozite si taxe pentru stabilirea corecta a obligatiilor fiscale ale contribuabililor, solicitate de organismele abilitat

Acte cadastru apartament

1. Certificat fiscal pentru Cadastru si Intabulare eliberat de Primarie – Directia Taxe si Impozite (valabil in luna in care se depune dosarul cadastral) – in original;

2. Actele de proprietate ale imobilului – copii legalizate:

a)      in cazul achizitionarii de la o persoana fizica/juridica: contract vanzare – cumparare, certificat mostenitor – inclusiv actele invocate in acesta;

b)      in cazul achizitionarii prin institutiile Statului Roman (ICRAL, ICVL, etc): contract de vanzare cumparare, proces verbal predareprimire apartament, contract pentru plata in rate si dovada achitarii integrale a acestuia (unde este cazul), declaratie notariala din care sa rezulte ca: imobilul nu este vandut, ipotecat, nu face obiectul unui litigiu si nu a fost inscris in registru de transcriptiuni imobiliare (valabila numai in cazul in care imobilul nu a fost transcris in registrul de transcriptiuni imobiliare);

c)       in cazul dobandirii proprietatii in baza unei Sentinte Civile – copie conforma cu originalul (duplicat) emis de Judecatorie;

d)      in cazul apartamentelor dobandite in baza Legii 112 / 1995 – copie legalizata contract vanzare – cumparare, copie xerox schita anexa contract;

3. Actele de identitate ale proprietarului / proprietarilor – copii xerox;

4. Schita apartamentului (daca exista) – copie xerox.

Lasă un comentariu