Normele de aplicare a Legii nr. 165/2013-Legea 9/1998

NORME

de aplicare a Legii nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România

    Cap. I

    Comisia locală pentru inventarierea terenurilor

    Secţiunea 1

    Procedura de constituire

    Art. 1 –  (1) Comisia locală pentru inventarierea terenurilor, denumită în continuare Comisia locală pentru inventariere, se constituie prin ordin al prefectului.

    (2) Comisia locală pentru inventariere se compune din:

    a) un reprezentant al instituţiei prefectului, care are şi calitatea de preşedinte;

    b) primarul comunei/oraşului/municipiului;

    c) secretarul comunei/oraşului/municipiului;

    d) un specialist în măsurători topografice şi în identificarea tarlalelor şi parcelelor din cadrul unităţii administrativ-teritoriale (specialist cadastru, inginer topograf, inginer agricol, subinginer agricol, referent agricol);

    e) un reprezentant al oficiului teritorial de cadastru şi publicitate imobiliară.

    (3) În funcţie de specificul localităţii, Comisia locală pentru inventariere se completează cu următoarele persoane:

    a) un reprezentant al Agenţiei Domeniilor Statului;

    b) un reprezentant al Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti”;

    c) un reprezentant al Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva;

    d) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură.

    (4) Specificul localităţii se stabileşte de autorităţile şi instituţiile publice care au în administrare terenuri aflate în proprietatea publică sau privată a statului.

    (5) Persoanele prevăzute la alin. (2) lit. a), d) şi e), precum şi cele prevăzute la alin. (3) sunt desemnate, în condiţiile legii, de către conducătorii instituţiilor pe care le reprezintă.

    (6) Unităţile administrativ-teritoriale care, la data intrării în vigoare a prezentelor norme, nu au încadrat un specialist conform alin. (2) lit. d) sau nu au în derulare un contract de prestări servicii având ca obiect activităţi specifice acestuia pot contracta servicii cu alţi specialişti, plata urmând a se realiza în condiţiile legii.

    (7) Prin specialist în măsurători topografice şi în identificarea tarlalelor şi parcelelor se înţelege persoana autorizată de Agenţia Naţională pentru Cadastru şi Publicitate Imobiliară să efectueze şi să verifice lucrări în domeniul cadastrului, al geodeziei şi al cartografiei pe teritoriul României.

    (8) Prefectul dispune, în condiţiile legii, măsuri pentru asigurarea personalului necesar reprezentării instituţiei prefectului în comisia constituită potrivit art. 5 din Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România.

    (9) Persoanele desemnate de către instituţia prefectului pot avea calitatea de membru în mai multe comisii locale pentru inventariere.

    Secţiunea a 2-a

    Modul de funcţionare

    Art. 2 – Comisia locală pentru inventariere se întruneşte în termen de 10 zile de la emiterea ordinului prefectului şi îşi stabileşte programul şi modul de lucru.

    Art. 3 – Lucrările Comisiei locale pentru inventariere se desfăşoară în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul de membri, iar rezultatul dezbaterilor se consemnează într-un proces-verbal de şedinţă.

    Art. 4 – Comisia locală pentru inventariere întocmeşte şi transmite lunar prefectului un raport cuprinzând stadiul lucrărilor şi problemele întâmpinate.

    Art. 5 – La lucrările Comisiei locale pentru inventariere pot fi invitate şi alte persoane care pot aduce lămuriri în procesul de inventariere a terenurilor.

    Secţiunea a 3-a

    Atribuţiile Comisiei locale pentru inventariere

    Art. 6 –  (1) Comisia locală pentru inventariere are următoarele atribuţii:

    a) identifică izlazurile comunale şi celelalte terenuri agricole şi forestiere aflate în domeniul public sau privat al unităţii administrativ-teritoriale care pot face obiectul reconstituirii dreptului de proprietate;

    b) solicită autorităţilor şi instituţiilor publice care au în administrare terenuri aflate în proprietatea publică sau privată a statului datele necesare completării anexelor nr. 1 – 9;

    c) întocmeşte situaţia disponibilului de teren pe sectoare cadastrale;

    d) centralizează şi gestionează toate datele şi informaţiile tehnice puse la dispoziţie;

    e) ia măsuri pentru asigurarea integralităţii şi corectitudinii transpunerii în format digital, pe ortofotoplan, a limitelor terenurilor inventariate sub forma unor polilinii închise, în sistem naţional de proiecţie, în format .dxf;

    f) propune prefectului sancţionarea persoanelor care se fac vinovate de împiedicarea în orice mod a activităţii comisiei, conform art. 36 din Legea nr. 165/2013;

    g) sesizează organele competente în situaţia în care, în procesul de inventariere, se constată existenţa unor titluri de proprietate emise cu încălcarea dispoziţiilor legale;

    h) întocmeşte anexele nr. 1 – 8.

    (2) Membrii Comisiei locale pentru inventariere au următoarele atribuţii specifice:

    1. reprezentantul instituţiei prefectului convoacă în şedinţe de lucru comisia, ori de câte ori este nevoie, astfel încât procesul de inventariere să se realizeze în termenul stabilit de Legea nr. 165/2013;

    2. primarul unităţii administrativ-teritoriale asigură logistica şi spaţiile de lucru necesare desfăşurării activităţii Comisiei locale pentru inventariere;

Vizitati si https://www.coltuc.ro

 

Puneti intrebari GRATUIT pe https://www.coltuc.ro/intrebari

Lasă un comentariu