Clauze abuzive banci – Ziare.com

Clauze abuzive banci – Ziare.com

Conform ANPC, clientii au facut de la inceputul anului peste 6.000 de reclamatii cu privire la banci si IFN-uri. Printre acestea, pe langa nemultumirile care fac frecvent obiectul actiunilor in instanta (precum nerespectarea clauzelor contractuale, neinscrierea in contractul de credit a tuturor comisioanelor, redactarea contractelor intr-o forma necorespunzatoare, existenta clauzelor abuzive etc.), clientii au sesizat si probleme ce sunt percepute la nivel general ca fiind mai putin „grave”.

Reprezinta in fond tot un abuz, chiar daca in forma atenuata. Plangerile adresate bancii sau medierea sunt solutiile recomandate de specialisti.

Ce au reclamat clientii:

  • functionarea defectuoasa a ATM-urilor

Potrivit avocatilor Decalex, in acest caz, chiar daca facem o plangere la banca, aceasta e acoperita, intrucat ATM – urile nu sunt ale bancilor, ele fiind inchiriate de banci de la diverse firme prestatoare de astfel de servicii. Prin urmare, o plangere la banca are ca raspuns in proportie de 99% dintre cazuri scuza potrivit careia a notificat compania care i-a inchiriat ATM-ul si urmeaza ca aceasta sa remedieze situatia in cel mai scurt timp posibil. Practic, bancile se spala pe maini si ies din aceasta ecuatie.

  • neacceptarea de monede la plata la ghiseu

Opera a functionarilor de front-desk care trebuie sa incaseze aceste sume, incidentul poate fi solutionat cu o plangere scrisa la sucursala unde au fost respinse monedele, intrucat in politica bancii nu se prevede ca este interzisa o astfel de plata, au spus avocatii.

  • eliberararea cardului cu intarziere

Lasă un comentariu

Ne puteti scrie gratuit pe whatsapp 0745150894!