Ajutoarele de stat par sa fie solutia de moment, insa, pe termen lung, niciun constructor de autovehicule nu risca vreun pronostic. General Motors, Ford si Chrysler au sanse mici sa obtina credite guvernamentale, in timp ce UE pregateste un program de redresare in valoare de doua miliarde de euro
Temperarea cresterii economice globale, ce isi are radacinile in criza americana a creditelor, a dus la scaderea drastica a cererii de masini si i-a determinat pe sefii industriei auto sa ceara bani cu imprumut de la stat.
Primii care au apelat la asa ceva au fost cei trei constructori auto americani, General Motors, Ford si Chrysler. In Europa, industria se afla in declin, insa mai are pana la colaps.
Ajutor de doua miliarde de euro
Primul constructor auto european care a cerut ajutor de la stat a fost Opel, divizia europeana a americanilor de la General Motors . Presedintele Opel, Hans Demant, a declarat ca fondurile si garantiile cerute statului de companie vor fi investite in dezvoltarea productiei din Germania.
Planul de stimulare economica pregatit de Comisia Europeana (CE) prevede o contributie de doua miliarde de euro din partea Bancii Europene pentru Investitii (BEI) pentru sustinerea industriei auto europene.
Astfel, CE propune un parteneriat public-privat cu scopul de a ajuta producatorii auto sa dezvolte tehnologii ecologice si de a incuraja masuri precum reducerea taxelor pentru vehicule ecologice.
Taxa mai mare pentru autovehiculele vechi
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) considera ca initiativa de suspendare a taxei trebuie sustinuta si prin cresterea semnificativa a taxei de poluare pentru autovehiculele vechi.
Sursa: Adevarul