Opinie Cabinet de avocat Coltuc – cat costa ca o firma sa respecte regulile de mediu?

Opinie Cabinet de avocat Coltuc – cat costa ca o firma sa respecte regulile de mediu?

 

 

Departamentele de CSR (Corporate Social Responsibility) ale companiilor sunt un „must have” in ziua de azi, cand companii din domeniul bauturilor imbuteliate, cimentului sau chiar petrolier devin „tot mai verzi” finantand plantari de copaci, plimbari cu bicicleta sau colectari de gunoaie.

Organizatiile de protectie a mediului inchid un ochi la contaminarea apelor in tari in curs de dezvoltare de catre companii in schimbul unei sponsorizari care contribuie la realizarea unor actiuni de protejare a mediului in ograda proprie, dar se merita acest compromis? Este moral ca o companie sa-si spele imaginea pe spatele ONG-urilor de mediu?

Unii ar spune ca este un rau necesar si ca rezultatul pozitiv justifica parteneriatul cu o companie care taie copaci, polueaza ape sau distruge comunitati in alte colturi de lume, dar sursa de finantare ajunge sa limiteze ONG-urile in atingerea scopului de a proteja mediul intrucat ar fi in imposibilitatea de a pune presiune pe compania respectiva de a opri poluarea, sustine Dan Craioveanu, vicepresedinte al Clubului Ecologic Transilvania, care este impotriva CSR-ului, un program de PR, de fapt, care are obiectivul de a da impresia de responsabilitate a companiilor.

Pe de alta parte, Sara Lusini, cofondatoare a unei asociatii care se ocupa cu protectia animalelor, sustine ca nu conteaza atat de mult de unde vin banii, atata vreme cat ONG-urile isi fac bine treaba si nu refuza compromisurile corporatiste.

Lasă un comentariu