Dupa ce cotizeaza politic, marii retaileri nu mai sunt deranjati nici macar de Protectia Consumatorului

A devenit o traditie ca, inaintea fiecaror alegeri, partidele politice sa ia birul de la marile retele de supermarketuri, metoda preferata fiind declansarea unor ample miscari de protest, intens mediatizate, fata de practicile incorecte ale acestora. Dupa care, se ia banul si se asterne praful peste scandal.

Anul trecut, inaintea alegerilor europarlamentare, a izbucnit o mare campanie impotriva retelelor de supermarketuri, reprezentanti ai patronatelor din industria alimentara acuzand politica de sufocare a producatorilor romani prin zeci de taxe si adausuri etc.
Dupa cateva zile de scandaluri intens promovate in media, totul s-a linistit ca prin farmec. La inceputul acestei toamne, show-ul a reizbucnit in forta, pentru ca se apropie o noua runda de alegeri. In octombrie s-a negociat la sange intre retaileri si cei din industria alimentara, sub arbitrajul ministerului Agriculturii, un Cod al bunelor practici, care sa reglementeze o serie de probleme. Mai mult, acesta trebuia sa devina lege, in aceste zile, printr-o ordonanta de urgenta a Guvernului. Numai ca problema e iarasi ingropata, strategic. Dupa cum ne-a declarat, ieri, Sorin Minea, patronul Angst si unul dintre varfurile de lance in lupta anti-supermarketuri, „din informatiile noastre, guvernul a refuzat sa promoveze respectiva ordonanta de urgenta, pasand problema viitorului executiv”.
In mod normal, aceasta decizie ar veni manusa lui Minea, care mai e si contracandidatul lui Tariceanu in Ilfov si ar avea toate motivele sa faca tambalau. Curios, insa, Minea e de alta parere: „Nu vreau sa ridic aceasta problema, pentru ca s-ar interpreta electoral si nu vreau sa risc asemenea acuzatie”.

http://www.cancan.ro/2008-11-25/Cum-ingroasa-super-marketurile-conturile-de-campanie-ale-partidelor.html

Lasă un comentariu