Mai mulţi ţărani din Transilvania apar într-o reclamă controversată a unui sandviş de la Buger King, anunţă The Telegraph. Spotul a fost criticat pentru că ar fi insultător şi exploatator
În reclamă mai apar, pe lângă români, şi locuitori din Groenlanda şi ţărani din Thailanda, ca participanţi la o degustare de hamburgeri.
Ei sunt prezentaţi drept nişte profani ai preparatelor de tip fast-food, care, la prima degustare de hamburgeri din viaţa lor, decid că noul produs al Burger King, numit „Whopper”, este mai bun decât Big Mac-ul de la McDonald’s.
“Ce se întâmplă dacă iei ţărani din Transilvania care nu au mâncat niciodată un burger şi le ceri să compare Whopper cu Big Mac, în cel mai pur test din lume? Oare vor prefera Whopper? Ei sunt “Whopper-virgini”.
Protagoniştii reclamei sunt locuitori ai comunei Budeşti, din judeţul Maramureş.
Spotul a fost extrem de criticat pentru replici precum: “Dacă vrei o opinie reală despre un burger, întreabă pe cineva care nici măcar nu are un cuvânt (n. r. în limba lui) pentru burger” sau “Priviţi-i pe „whopper-virgini” cum iau prima înghiţitură”.
Criticii au spus că reclama e insultătoare: „E greu de spus unde începe greşeala în această campanie, pentru că pe lângă exploatarea sărăciei, campania prezintă şi numele competitorului”.