Compania Dräxlmaier, producător de componente din industria auto, a făcut ieri public faptul că a decis să închidă temporar producţia la unităţile din Hunedoara, Timişoara, Codlea, Piteşti şi Satu-Mare. Angajaţii urmează să beneficieze de toate drepturile salariale în perioadele de sistare a lucrului.
„Competiţia tot mai acerbă din branşă impune o permanentă optimizare a structurilor. Pentru a menţine pe termen lung locurile de muncă din România, în ultimii ani au fost făcute investiţii importante. Evenimentele economice mondiale din ultimele săptămâni şi luni fac necesare noi eforturi pentru asigurarea viitorului. Pentru a compensa încă rcarea foarte redusă a capacităţilor de producţie, în filialele din România, au fost stabilite concedii prelungite“, se arată în comunicatul Dräxlmaier.
Compania Dräxlmaier are în total 45 de unităţi de producţie în lume, dintre care 30 în Europa.
Grafice de încetare a activităţii
La Timişoara, uzina Dräxlmaier îşi încetează producţia între 9 decembrie 2008 şi 8 ianuarie 2009. La Hunedoara, uzina producătoare de sisteme electrice îşi va înceta activitatea astăzi şi o va relua abia pe 12 ianuarie 2009. La Codlea, fluxul de producţie va fi sistat între 15 decembrie şi 4 ianuarie, iar la Piteşti şi la Satu-Mare, fabricile specializate în sisteme electrice vor fi închise de la 20 decembrie, prima urmând să reia producţia pe 7, iar cealaltă pe 11 ianuarie.
Reprezentanţii din Hunedoara au declarat că nu pot oferi niciun fel de detalii referitoare la planurile pentru viitorul apropiat al concernului. Fabrica de cablaje, care are 2.200 de angajaţi, şi-a început producţia în 2003. Neoficial, reprezentanţii Agenţiei Locale de Ocupare a Forţei de Muncă Hunedoara spun că LisaDräxlmaier nu şi-a anunţat încă intenţia de a face disponibilizări, ci doar „a îngheţat“ angajările.
ÎN ŢARĂ
Industria auto continuă să îşi restrângă activitatea
TIMIŞOARA. Continental Automotive Timişoara, cel mai mare producă tor de anvelope de autoturisme din România, a anunţat că îşi va reduce producţia. Motivul constă în diminuarea comenzilor din partea clienţilor precum Automobile Dacia, Ford, GM sau VW.
„Pe piaţa auto, cei care dictează trendul sunt clienţii noştri, în consecinţă depindem de volumul comenzilor. Portofoliul de parteneri şi clienţi ne permite să minimizăm impactul direct şi consecinţele negative“, a spus Thierry Wipff, managerul general al companiei.
PITEŞTI. Cei aproximativ 8.000 de muncitori de la secţiile de asamblare ale Uzinei Dacia, care s-au aflat în şomaj tehnic timp de trei săptămâni, vor reveni la lucru luni. După ce vor lucra numai trei zile, secţiile se vor închide până pe 12 ianuarie. „Luni vom afla ce alte măsuri vor mai fi luate. Se vehiculează că toţi cei 2.500 de muncitori angajaţi pe perioadă determinată îşi vor pierde locurile de muncă, odată cu expirarea contractelor. În această lună au expirat 80 de contracte de la Dacia şi 30 de la furnizori“, a declarat Marian Anghel, viceliderul de sindicat al Uzinei Dacia.
CONSTANŢA. Nu la fel de rău stau cei 700 de salariaţi ai Autorităţii Navale Române (ANR), din subordinea Ministerului Transporturilor, care au încheiat deja contractul colectiv de muncă pe 2009.
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/831240/Cinci-fabrici-inchise-intr-o-zi-/