Zăpăciţi” de decizia premierului de a tripla de la 15 decembrie taxa de primă înmatriculare pentru second hand-uri, dealerii din Târgul Vitan o coc de-o grevă în toată regula pe 13 decembrieLiviu Păunescu, negustor cu state vechi în Vitan, crede că noua taxă nu a fost gândită pentru stimularea
uzinelor Dacia, ci pentru a încuraja importatorii de maşini noi: „Sunt interese la mijloc. Domnu’ Tăriceanu îşi protejează afacerile. Omul ştie că o să plece de la guvernare şi îşi pregăteşte scaunul. Ce zice, coborâm taxa de înmatriculare la maşinile noi care-s aduse de afară şi le ridicăm pe astea să nu mai se-aducă de dincolo”.
În spatele tonului glumeţ, vânzătorul din Vitan caută soluţii de păcălire a noii taxe: „Am intrat deja în legătură cu bulgarii şi am pus anunţuri în parbriz la maşini că intermediez înmatriculări la bulgari. Am o Alfa Romeo full-options cu tapiţerie din piele din ’97 pe care o dau cu 2.500 euro, cu ofertă la pachet că dacă clientul vrea, i-o înmatriculez în Bulgaria cu 500 euro: 400 costă taxa şi 100 e comisionul meu de deranj. E boierie faţă de 4.000 euro, cât o să mă coste să-i pun numere româneşti după data de 15”. Ca să se facă economie la sânge, dealerii micuţi de second-hand-uri vor să se unească mai mulţi, să încarce câte un trailer cu maşini şi să dea procură unuia dintre ei să se ocupe de formalităţile birocratice pentru toţi.
Au îngheţat importurile din Germania
Cristian Popescu, directorul adjunct al Autovit, a aflat de la dealerii mari din târg că aceştia au îngheţat importurile de maşini second-hand din Germania şi că, pentru a evita plata noii taxe, de-acum încolo vor să procure pentru revânzare second-hand-uri înmatriculate deja în România de la firmele de leasing, în ale căror parcuri auto se pare că s-au înmulţit maşinile confiscate de la posesori intraţi în incapacitate de plată a ratelor