Romania poate evita criza economica doar daca incurajeaza consumul produselor autohtone

Romania ar putea hrani 100 de milioane de oameni cu produse de calitate, la preturi accesibile, comparabile cu cele din Uniunea Europeana, potrivit studiilor citate de mai multe asociatii din industria alimentara si din agricultura

 

„Pentru ca nu putem sta cu mainile in san asteptand ca recesiunea sa ne bata la usa, ne-am propus sa reluam ideea campaniei ?Produs in tara ta? pentru anul 2009, de aceasta data cu mult mai multa determinare si incredere in fortele proprii. Obiectivele campaniei vor fi: sustinerea agriculturii si industriei alimentare romanesti, incurajarea folosirii materiilor prime din tara noastra, mentinerea in activitate a intreprinderilor si pastrarea locurilor de munca pentru romanii care lucreaza in aceste ramuri?, se arata intr-un comunicat al asociatiilor din domeniul alimentar. Sloganul campaniei este „Romane, nu lasa economia sa moara! Consuma alimente produse in tara ta!?. „Peste 2 milioane de romani lucreaza in industria alimentara si in agricultura, un sfert din familiile din tara noastra depinzand de veniturile produse de aceste sectoare. O dereglare a fluxului de productie survenita pe fondul unei eventuale recesiuni, ca urmare a crizei financiare mondiale, poate duce aceste industrii direct la faliment! Asta inseamna reducerea locurilor de munca, disparitia multor intreprinderi, scumpirea alimentelor pentru ca, in final, fiecare dintre noi sa aiba de suferit?, spune Stefan Padure, reprezentantul Asociatiei Romane a Carnii.

Romanii, invitati sa devina ?locavori?
In alte tari, constientizarea relatiei dintre consumul de produse autohtone si bunastarea macroeconomica incepe inca de pe bancile scolii. In Elvetia, exista un adevarat cult bine implementat in mentalitatea cumparatorilor pentru consumul marfurilor autohtone. In America Latina, programele de promovare a produselor locale sunt la fel de ofensive pentru asigurarea veniturilor propriei tari. In Statele Unite, in Canada si in Franta exista comunitati ?fanatice? pentru acest tip de consum. Astfel, asa-numitii ?locavori? nu concep sa consume alimente produse la mai multi kilometri decat o limita prestabilita si respectata cu strictete. Totodata, iesirea din criza economico-financiara care a afectat grav Coreea de Sud la sfarsitul anilor ?90 ar fi fost de neimaginat fara solidaritatea neconditionata a coreenilor fata de producatorii interni, spun producatorii romani.
Steliana Bancu
http://stiri.rol.ro/content/view/165268/11/

Lasă un comentariu