PetiţiiPrin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulata în scris sau prin e-mail, adresata de un cetăţean sau de o organizaţie legal constituita, în numele colectivului pe care îl reprezintă (cuprinzând obligatoriu datele de identificare ale petiţionarului).
MODUL DE SOLUŢIONARE A PETIŢIILOR
Compartimentul Relaţii cu Publicul primeşte şi urmăreşte soluţionarea petiţiilor adresate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
Rezolvarea petiţiei poate fi efectuată numai în limitele competenţelor, stabilite prin actele normative în vigoare. O petiţie greşit adresată va fi trimisă în termen de 5 zile de la înregistrare de către Compartimentul Relaţii cu Publicul autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiţionarul să fie înştiinţat despre aceasta. În situaţia în care un petiţionar adresează mai multe petiţii, sesizând aceeaşi problema, acestea se vor conexa ori, după caz, cea de-a doua se va clasa, dacă răspunsul la prima a fost deja trimis petiţionarului.
TERMENELE DE SOLUŢIONARE A PETIŢIILOR
Termenul general de soluţionare a petiţiilor este de 30 de zile de la data înregistrării.
În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesita o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii publice poate prelungi acest termen cu cel mult 15 zile.
În cazul în care petiţiile se primesc de la o altă autoritate ori instituţie publică, curge un nou termen de 30 de zile.
Petiţiile care intră în competenţa de soluţionare a altor autorităţi ori instituţii publice, se trimit acestora în termen de 5 zile de la înregistrare.