Vezi cum scapi de taxa de reziliere a contractului de telefonie mobila

„Marii operatori de telefonie mobila din Romania impun clientilor mai multe conditii in cazul in care acestia vor sa renunte la contracte inainte de termenul de expirare, inclusiv plata unor taxe de reziliere. Considerate abuzive, trebuie sa stii ca de aceste taxe poti scapa. Vezi ce spun specialistii”

„In primul rand aceasta taxa este o clauza abuziva. In practica, lucrurile stau simplu: operatorul trebuie anuntat din timp de faptul ca vrei sa denunti contractul incheiat, si anume cu 30 de zile inainte de perioada de la care vrei sa inceteze serviciul”, sustine avocatul Marius Vicentiu Coltuc.

El arata ca daca procedura notificarii e similara la cei trei operatori de telefonie mobila cu putere semnificativa pe piata (Orange, Vodafone, Cosmote), tarifele de reziliere difera, desi legea e aceeasi pentru toti.

Cand poti renunta la abonamentul Orange

Clientii Orange trebuie sa stie ca pot rezilia contractul de telefonie mobila in cazul in care considera ca operatorul nu a respectat parametrii de calitate. Rezilierea se face in scris, printr-o notificare transmisa cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de data rezilierii.

Totodata, denuntarea unilaterala din partea clientului este posibila doar in anumite situatii, si anume:

– la expirarea perioadei mentionate in oferta comerciala care a stat la baza incheierii contractului, cu acordarea unui preaviz de minimum 30 de zile, prin scrisoare recomandata cu dovada de primire si cu conditia achitarii tuturor datoriilor catre Orange Romania;
– daca se majoreaza tarifele abonamentului Orange contractat;
– ca urmare a decesului clientului;
– in orice alte cazuri prevazute in mod expres in prezentul contract sau in lege.

Operatorul de telefonie mobila, precizeaza ca, in cazul in care consumatorul denunta contractul inainte de perioada minima contractuala sau, dupa caz, perioada minima prevazuta in oferta speciala, va fi obligat la plata de despagubiri. Acestea consta in contravaloarea abonamentului contractat inmultit cu numarul de luni ramase pana la expirarea perioadei minime contractuale.

In vederea exercitarii dreptului la denuntarea unilaterala a contractului de catre consumator, Orange pune la dispozitia formulare standard, care pot fi gasite in magazinele Orange Romania.

Denuntarea unilaterala se poate face, insa, si verbal. Totusi, Orange precizeaza ca nu poate fi garantata protectia clientului impotriva abuzurilor care pot aparea in legatura cu denuntarea contractului in acest mod.

150 euro despagubiri la Vodafone, daca incetezi contractul inainte de termen

Clientii Vodafone pot solicita incetarea prezentului contract printr-o notificare adresata Vodafone, cu 30 de zile inainte de data de la care doresc incetarea contractului. Notificarea se face sub forma unei scrisori recomandate cu confirmare de primire.

La incetarea contractului si dezactivarea cartelei SIM, clientii se obliga sa achite toate datoriile catre Vodafone, dar si o despagubire suplimentara pentru incetarea contractului inainte de termen, in cazul in care au beneficiat de oferte promotionale.

Astfel, clientul care solicita incetarea contractului inainte de durata minima, datoreaza o despagubire egala cu valoarea prejudiciului cauzat. Insa, prejudiciul se calculeaza pornind de la suma de 150 euro. In cazul in care clientul a achizitionat la activare un telefon compatibil UMTS/Vodafone Internet on Your Mobile (IOYM) subventionat, valoarea despagubirilor se calculeaza pornind de la suma de 270 euro, durata minima contractuala si numarul de luni ramase pana la expirarea duratei contractuale.

Despagubiri de pana la 800 lei pentru denuntarea abonamentului la Cosmote

Si la Cosmote denuntarea abonamentului din partea consumatorului se face prin notificare scrisa, intr-un termen de cel putin 30 de zile inainte de data de la care se doreste incetarea serviciilor. Insa, clientul trebuie sa-si achite integral sumele datorate in baza contractului incheiat.

Daca abonamentul este denuntat inainte de perioada prevazuta in contract, Cosmote poate percepe despagubiri, denumite “costuri de incetare”. Sumele se percep pentru fiecare Cartela SIM dezactivata, dupa cum urmeaza:

– daca incetarea contractului a intervenit la mai putin de 3 luni fata de sfarsitul perioadei prevazute in contract, costurile – de incetare sunt echivalentul a 100 lei/Cartela SIM dezactivata;
– daca incetarea contractului a intervenit la mai mult de 3 luni dar la mai putin de 6 luni fata de sfarsitul perioadei – prevazute in contract, costurile de incetare sunt echivalentul a 200 lei/Cartela SIM dezactivata;
– daca incetarea contractului a intervenit la mai mult de 6 luni dar la mai putin de 12 luni fata de sfarsitul perioadei prevazute in contract, costurile de incetare sunt echivalentul a 400 lei/Cartela SIM dezactivata;
– daca incetarea contractului a intervenit la mai mult de 12 luni fata de sfarsitul perioadei prevazute in contract, costurile de incetare sunt echivalentul a 800 lei/Cartela SIM dezactivata.

Ce drepturi iti confera legea

Lege nr. 193/2000 reglementeaza clauzele abuzive in contractele incheiate intre comercianti si consumatori. Actul normativ, modificat prin legea Legea nr. 161/2010, prevede drept clauza abuziva impunerea consumatorului, prin contract, a unei clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale.

Totodata, este interzisa prelungirea automata a unui contract incheiat pentru o perioada determinata, prin acordul tacit al consumatorului, daca perioada limita la care acesta putea sa isi exprime optiunea a fost insuficienta.

Aceeasi lege prevede ca nu poate fi modificat contractul de catre comerciant, fara acordul consumatorului, clauzele privind caracteristicile produselor si serviciilor care urmeaza sa fie furnizate sau termenul de livrare a unui produs ori termenul de executare a unui serviciu.

De asemenea, consumatorul nu poate fi obligat la plata unor sume disproportionat de mari in cazul neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre acesta, comparativ cu pagubele suferite de comerciant.

Pe de alta parte, specialistii ANCOM atrag atentia ca utilizatorii care doresc pastrarea numarului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie trebuie sa fie atenti inclusiv la contractul pe care il au cu furnizorul de la care pleaca, pentru a beneficia pe deplin de avantajele portabilitatii.

ANCOM sfatuieste utilizatorii sa verifice daca la data la care urmeaza sa se efectueze portarea a expirat perioada minima contractuala cu furnizorul pe care il parasesc. In caz contrar, cel mai probabil va trebui sa plateasca penalitati de reziliere anticipata a contractului, deoarece transferul numarului la un alt furnizor nu anuleaza datoriile fata de vechiul furnizor.

5 comentarii la „Vezi cum scapi de taxa de reziliere a contractului de telefonie mobila”

  1. Buna ziua ma numesc moisa florin din azugaas dori si eu o informatie daca se poate.Am 6 abonamente la vodafone de multi ani dar am tot prelungit contractul ,de mai bine de un an fac reclamatii telefonice la*222 ca la adresa din contract nu am semnal ba se opreste convorbirea ba nu ma aude celalalt ,trebuie sa stau numai langa geam,spunandumi mereu ca se rezolva sau va sunam noi in 10 zile ce ce nu sa intamplat .Pe data de 08 oct 2015 m.am dus la sucursala vdf sinaia am facut o cerere scrisa pe motivul ca nu am semnal si am sunat la *222 si a spus ca se rezolva va sunam noi in 10 zile aceleasi minciuni.Pe26 oct2015 am revenit din nou la sinaia vdf sa dovedesc ca iar am fost mintit si nu ma sunat nimeni,iau decizia sa reziliez cantractele deoarece platesc degeaba abonamentele.Sun la *222 ii spun toata povestea vede si doamna reclamatiile facute si imi spune ca trebuie sa fac o cerere de reziliere cu 30 zile inainte si nu ma costa nimic fiind vina lor ca nu am semnal,doamna de la vdf sinaia vorbeste si ia la tlf si ii confirma si ei ca nu ma costa nimic taxa de reziliere,am facut cererea si a trimis.o. Pe 20 11 2015 primesc un tlf de la222 si spunandumi ca cei de la tehnic a hotarat sa platesc 606 euro taxa de reziliere ca ei stie problema mea dar se rezolva in 2016, cea ce nu mi se pare normal sa mai raman la ei in conditiile de fata rog un raspuns va multumesc .Pe 26 11 2015 mi.au inchis tlf trecanduma pe cartela ca sa nu pierd numerele cu acea taxa de 606 euro.ce am de facut mjltumesc

  2. SOLICIT REZILIEREA CONTRACTULUI LA VODAFON (CU 40 DE ZILE INAINTEA EXPIRARII TERMENULUI ) SI IN URMA DEPLASARII LA MAGAZINUL DIN LUGOJ , NU MI S-A LUAT CEREREA DIN MOTIV CA TREBUIE SA VIN CHIAR IN ZIUA CAND SE IMPLINESC 30 DE ZILE , MOTIVAND CA DOAR NU TIN AVIDENTA CERERILOR CERERILOR LUATE INAINTEA CELOR 30 DE ZILE .
    REPREZENTANTA MAGAZINILUI NU A VRUT SA-MI PUNA SEMNATURA – STAMPILA CA REFUZA INREGISTRAREA CERERII.
    CRED CA ESTE INADMISIBIL CA O ASTFEL DE FIRMA SA NU-TI IA O CERERE DOAR CA SATE SFIDEZE ,UMILAESCA ,PLIMBE ETC.

  3. Sa zicem ca am un SIM la Vodafone si contractul a fost incheiat numai pentru serviciul de Internet de pe aceasta cartela, nu am primit nici un gadget subventionat, nimic, Mai am 4 luni pana la expirarea abonamentului si as dori sa-l inchid mai repede pentru ca nu mai doresc sa-l folosesc, pana acum mi-am achitat toate platile fara intarziere. Exista posibilitatea conform legii sa-l reziliez mai repede fara sa platesc despagubiri conform contractului? si daca da puteti specifica exact cum anume? Ei mi-au spus ca numai cu 3 luni inainte de expirarea contractului il pot denunta gratuit inainte de aceste 3 luni vor fi necesare plati de despagubire si mi-au spus ca legea 161/2010 vb de sume fixe nu de sume variabile care se calculeaza conform timpului ramas pana la expirarea contractului. As aprecia un raspuns mai exact.

  4. Ma intereseaza care sunt pasii de urmat in cazul rezilierii unui contract cu Vodafone.Mentionez ca am facut notificare si mi-au raspuns ca trebuie sa platesc 6 mil.restul abonamentului.Mai precis,sotul meu a facut un contract cu Vodafone pe doi ani si a primit si un telefon la oferta..Dar surpriza mare ca el a cerut apoi o cartela reincarcabila sa cumpere ptr. fiul nostru si in schimb vanzatoarea ia mai facut un contract,astfel sa ales cu doua contracte,fara sa stie….numai acasa a vazut cand a citit,si astfel dupa 4 luni a cerut rezilierea contractului acela fara telefon la oferta.si astfel ma obliga sa platesc 6 mil.Stiu ca e o clauza abuziva sa nu poti rezilia numai in conditiile prevaztute de ei.Trebuie sa fac actiune in instanta,am vreo sansa?Astept raspuns.
    Multumesc!

  5. Buna ziua nu va suparati cs va deranjezi.am o intrebare simplu cum pot sa desfac contractul de oringe fara sa platesc inca un an in plus.am prelungit contractul pe 2 ani,dar ce am semnat ultimadata contractul nu scrie ca trebuie sa platesc lunile ramasa daca renunti mai repede de abonament.anca eu mai am inca un ani din abonament dar vrau sa renunti cat mai repede sa scap de firma oringe,daca e posobil cumva sa renunti varog sa scrieti sau prin telefon 0742145530. multiumesc frumos!

Lasă un comentariu