Firmele care administrează pagini de Facebook

Firmele care administrează pagini de Facebook sunt operatori de date personale

Firmele care administrează pagini de Facebook sunt operatori de date personale,CEI MAI BUNI PE GDPR-RGPD – http://www.coltucsiasociatii.ro

[column width=”1/1″ last=”true” title=”” title_type=”single” animation=”none” implicit=”true”]

 

Conform GDPR-  Firmele care administrează pagini de Facebook sunt operatori de date personale ,  iata detaliat in cele ce urmeaza . 

Administratorul unui site echipat cu butonul „îmi place” al Facebook poate fi operator de date personale, împreună cu Facebook . In privința colectării și transmiterii către Facebook a datelor personale ale vizitatorilor acelui site. Este decizia la care a ajuns CJUE luni și este importantă și pentru site-urile din România. In contextul aplicării corecte a Regulamentului general european privind protecția datelor personale (GDPR).

În speță, magazinul online Fashion ID a pus pe site-ul său butonul de apreciere al Facebook pentru a optimiza publicitatea pentru produsele sale, făcându-le astfel mai vizibile pe Facebook.  Practic, orice internaut care intră pe site-ul respectiv și apasă butonul „îmi place” . Din dreptul unui produs face ca utilizatori ai Facebook să vadă respectivele aprecieri și, astfel, promovează produsele companiei respective printre alți internauți. Nu doar Fashion ID are de profitat din urma apăsării butonului de apreciere, ci și operatorul de date Facebook, subliniază Curtea în cauza C-40/17 Fashion ID.

„Tocmai pentru a putea beneficia de acest avantaj comercial, Fashion ID, prin inserarea unui asemenea buton pe site-ul său internet, pare să își fi dat consimțământul. Cel puțin implicit, pentru colectarea și dezvăluirea prin transmitere a datelor cu caracter personal ale vizitatorilor site-ului său. Astfel, aceste operațiuni de prelucrare par să fie efectuate în interesul economic atât al Fashion ID, cât și al Facebook Ireland. Pentru care posibilitatea de a dispune de aceste date în propriile scopuri comerciale constituie contrapartida avantajului oferit societății Fashion ID”, a explicat Curtea de Justiție.

Notă: O altă decizie CJUE relativ recentă –

Firmele care administrează pagini de Facebook sunt operatori de date personale

Totuși, a spus CJUE, administratorul site-ului care și-a instalat un astfel de buton nu este, de principiu. Operator de date în privința prelucrărilor ulterioare a acelor date de către Facebook.

„Curtea constată în continuare că Fashion ID pare să nu poată fi considerată operator în privința operațiunilor de prelucrare de date efectuate de Facebook Ireland . După transmiterea lor către aceasta din urmă. Astfel, este exclus, la prima vedere, ca Fashion ID să stabilească scopurile și mijloacele acestor operațiuni. 

În schimb, Fashion ID poate fi considerată operator împreună cu Facebook Ireland în privința operațiunilor de colectare și de dezvăluire . Prin transmitere către Facebook Ireland a datelor în cauză, din moment ce se poate considera .Sub rezerva verificărilor pe care urmează să le efectueze Oberlandesgericht Düsseldorf) că Fashion ID și Facebook Ireland le determină împreună scopurile și mijloacele”, a punctat CJUE.

Bine de știut: Companiile pot fi operatori de date și dacă folosesc LinkedIn, Instagram sau Google Analytics

În decizia dată, Curtea subliniază că administratorul unui site cum este Fashion ID, în calitate de (co)operator în privința anumitor operațiuni de prelucrare a datelor vizitatorilor site-ului său. Precum colectarea datelor și transmiterea lor către Facebook Ireland. Trebuie să furnizeze, la momentul colectării, anumite informații acestor vizitatori, cum ar fi, de exemplu. Identitatea sa și scopurile prelucrării.

Un astfel de administrator, în cazul consimțământului ca temei de prelucrare de date. Trebuie să obțină consimțământul prealabil pentru operațiunile în privința cărora este (co)operator, și anume colectarea și transmiterea datelor.

[/column]