Ministerul Finanţelor Publice a stabilit criteriile referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete de vacanţă. Acestea sunt prevăzute în Ordinul nr. 487 din 11 martie 2009 pentru modificarea şi
completarea unor ordine ale ministrului economiei şi finanţelor referitoare la autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice.
Companiile emitente de tichete de vacanţă sunt obligate să solicite autorizaţie de funcţionare, care se acordă de către Ministerul Finanţelor Publice, avându-se în vedere o serie de criterii. Acestea trebuie să dovedească faptul că funcţionează legal pe teritoriul României şi să aibă prevăzut în actul de înfiinţare, la obiectul de activitate, operaţiuni privind emiterea şi gestionarea biletelor de valoare.
O altă cerinţă se referă la capitalul social subscris şi vărsat, care trebuie să reprezinte echivalentul în lei a cel puţin un milion de euro. Pentru unităţile solicitante care deţin autorizaţie de emitere de tichete de masă şi/sau de tichete-cadou şi tichete de creşă, condiţia de existenţă a unei valori minime a capitalului social subscris şi vărsat la data solicitării e aplicată cumulativ cu nivelul minim prevăzut pentru unităţile emitente de tichete de masă şi pentru unităţile emitente de tichete-cadou şi de tichete de creşă.
Unităţile emitente de tichete de vacanţă nu pot fi autorizate în situaţia în care înregistrează obligaţii restante la bugetul general consolidat.
Pe baza criteriilor prezentate în detaliu în Ordinul nr. 487/2009, au-torizaţia de funcţionare se eliberează pe o perioadă de un an. În situaţia în care un operator economic deţine autorizaţie de funcţionare pentru o locaţie şi solicită, în cadrul termenului de valabilitate a autorizaţiei, completarea acesteia cu alte locaţii, va depune la organul emitent o cerere de autorizare suplimentară.
Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare vor depune la direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor Publice un dosar care trebuie să conţină:
a) cererea de autorizare;
b) un certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului, din care să rezulte capitalul social subscris şi vărsat, asociaţii, obiectul de activitate (operaţiuni care privesc emiterea şi gestionarea biletelor de valoare – cod CAEN 181 şi cod CAEN 6612), administratorii, însoţit de copia certificatului de înregistrare eliberat potrivit reglementărilor legale în vigoare;
c) certificatul emis de organele competente, care să ateste că nu există obligaţii restante la bugetul general consolidat;
d) adeverinţa emisă de unitatea bancară, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis un cont sau un subcont bancar distinct prin care se vor derula încasările şi plăţile aferente valorilor nominale ale tichetelor de vacanţă;
e) angajamentul unităţii emitente că prin contul sau subcontul bancar distinct prin care se vor derula încasările şi plăţile aferente valorilor nominale ale tichetelor de vacanţă nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu excepţia viramentului bancar;
f) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor şi al directorului economic şi/sau financiar, însoţit de declaraţia pe propria răspundere a acestuia/acestora că ocupă această funcţie în cadrul societăţii;
g) nota de constatare întocmită de o echipă de specialişti, care să ateste existenţa cerinţelor legale.
sfin