Mai multe lanturi de magazine care au adoptat politica de rascumparare a echipamentelor electronice uzate, in schimbul unor discounturi la produse noi, tind sa-i pacaleasca pe români. Pe de o parte, pentru ca nu anunta ca deseurile electrice trebuie duse la centrele Remat autorizate, si nu in magazin, punând astfel pe drumuri clientii. Pe de alta, pentru ca initiaza promotii doar pentru unele produse din magazin, mai scumpe sau mai putin solicitate de clienti.
Hypermarketurile care ofera spre vanzare si echipamente electrocasnice ofera discounturi de 10% pana la 25 % din pretul unui produs nou in schimbul predarii unui aparat defect sau mai vechi. Sistemul, numit “buyback”, care functioneaza cu succes in Occident, a fost preluat si la noi in ultimii doi ani. O parte din retailerii care practica metoda scot la promotie doar aparatele care n-au o mare cautare sau sunt la preturi piperate. Mai mult, unele magazine isi pun clientii pe drumuri degeaba, informandu-i abia la usa ca promotiile vizate s-au terminat ori ca aparatele uzate nu trebuie predate decat la unele depozite de deseuri electrice. Unul din romanii care au trecut prin experientele enuntate anterior s-a plans avocatului Iulian Urban. Acesta a testat mai multe magazine pentru a afla cum poate beneficia de o reducere de pret in schimbul masinii de spalat defecte. “La Metro, seful de raion mi-a spus ca oferta de la firma Bosch, pe care o vizam, s-a epuizat si mi s-a cerut sa ma intorc in doua saptamani (cand de fapt expira termenul ofertei). Cu aparatul defect trebuia sa vin eu pana acolo, cheluielile de transport anuland intreg discountul”, s-a plans Andrei Cantaragiu. “Am plecat apoi la Carrefour, unde responsabila de raion mi-a spus ca n-a auzit o asemenea oferta, iar daca nu-mi convine, sa fac reclamatie”, a continuat acesta. La ultima oprire, la un magazin Altex, cei responsabili l-au informat ca discountul de 10% este valabil in conditiile in care persoana interesata va obtine un cupon de la unul din depozitele de deseuri electronice existente la periferia sectoarelor 1, 2 si 3. “Trebuie sa mergi cu aparatul pe cheltuiala ta la una din cele trei locatii din Bucuresti, iar cu voucherul obtinut, poti sa alegi unul dintre cele doua modele, care intamplator sunt si cele mai putin cautate”, a mai precizat sursa citata. In aceste conditii, se atrage atentia ca mai multe informari privind conditiile avantajoase in care se predau electrocasnicele uzate sunt de fapt reclame inselatoare. Reprezentantii unor hypermarketuri au declarat in ultimul an ca reducerile de 20% pana la 25% oferite in sistemul buy-back au avut un impact mai mare asupra populatiei decat alte promotii la electrocasnice. Totodata, au recunoscut ca in general au oferit reduceri pe un produs sau pe o marca. Valentin Negoita, presedintele EcoTic, organizatie nonprofit, specializata in gestionarea echipamentelor uzate, a declarat recent ca lanturile Flanco si Altex au semnat un contract de buy-back, prin care ofera 15% discount potentialilor clienti care vor dori sa-si înlocuiasca aparatura electronica veche. Presedintele Eco Tic a explicat ca, pentru a beneficia de acest discount, cumparatorul trebuie sa aduca produsul vechi în magazinele celor doi retaileri, iar acesta va fi schimbat cu un produs nou, din aceeasi categorie, cu reducerea aferenta.
sursa
http://www.gardianul.ro/Programul-«Rabla»-in-varianta-electrocasnicelor,-o-mare-teapa-s124063.html
Pai domnilor, teapa s-a dat deja de cand oamenii sunt fraieriti sa plateasca asa numitele Timbre Verzi, din care aceste ONGuri precum Ecotic si Ecolamp au strans deja zeci de milioane de Euro netaxabili si nedeclarati nicaieri in clar (intrucat ONGurile nu depun bilant, ci se inregistreaza doar la Ministerul Justitiei). Dupa ce au strans un an si ceva bani de folosit in campania electorala pentru prieteni, acum ii pun pe piata cu aceste asa zise reduceri. Acesti indivizi au deturnat directivele CE in stil romanesc, facand ca banii pe care ii strang abuziv cu ajutorul magazinelor de la populatie ca Timbre Verzi sa para o taxa de la stat, cand de fapt toti banii ajung in conturi private. Acum dupa ce au pus monopol pe afacerea de strans bani chipurile pentru cauza ecologiei, cu sustinere de la spagari din Ministerul Mediului, isi fac inclusiv campanie de imagine prin malluri. La cati bani au facut asta e o cheltuiala minora…
Smecheria e ca ei cica colecteaza aceasta asa zisa taxa ca sa sustina reciclarea care costa, asa ca firmele trebuie sa o colecteze si sa o verse la ei, sub amenintarea de controale de la M Mediului, cand de fapt, la fel cum e si cu hartia de reciclat, firmele care se ocupa intradevar de asta, platesc pentru cumpararea de aparate vechi, din a caror reciclare castiga bani !!!