Regulamantul de aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de probatiune

 Art. 1.(1) Serviciile de probatiune sunt organisme specializate, fara personalitate juridica, aflate sub autoritatea Ministerului Justitiei, care au ca principale atributii reintegrarea sociala a persoanelor care au savarsit

 

 

 

infractiuni, mentinute in stare de libertate, supravegherea executarii obligatiilor stabilite de instanta de judecata in sarcina acestora, precum si asistenta si consilierea persoanelor condamnate, la cererea acestora.

   (2) Serviciile de probatiune se organizeaza si functioneaza pe langa fiecare tribunal. Sediile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei.
   (3) Serviciile de probatiune colaboreaza cu alte institutii si organizatii guvernamentale si neguvernamentale, in vederea reducerii fenomenului infractional si cresterii gradului de siguranta sociala.
   (4) Serviciile de probatiune utilizeaza in activitatea lor serviciile interpretilor si traducatorilor autorizati prin intermediul tribunalelor pe langa care functioneaza ori de cate ori aceasta utilizare este necesara.
   Art. 2. – Principiile activitatii de reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate sunt:
   a) respectarea legii si a hotararilor judecatoresti;
   b) respectarea drepturilor omului si a demnitatii umane si evitarea discriminarii pe orice temei;
   c) sprijinirea si incurajarea permanenta a persoanelor supravegheate, asistate si consiliate, in vederea reintegrarii lor in societate si in vederea asumarii responsabilitatii propriilor actiuni, prin formarea unei atitudini corecte fata de munca, ordinea de drept si regulile de convietuire sociala.
   Art. 3.(1) Coordonarea activitatii de reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate se realizeaza de catre Directia de probatiune din cadrul Ministerului Justitiei.
   (2) Controlul activitatii de reintegrare sociala si supraveghere se realizeaza de catre inspectorii de probatiune din cadrul directiei prevazute la alin. (1).

 

   CAPITOLUL II
  Activitatea serviciilor de probatiune

 

   SECŢIUNEA 1
  Competenta teritoriala a serviciilor de probatiune

 

   Art. 4.(1) Serviciul de probatiune este competent sa exercite atributiile prevazute de lege cu privire la persoanele fata de care s-au dispus masurile prevazute la art. 863 alin. 1 din Codul penal sau una ori mai multe dintre obligatiile prevazute la art. 863 alin. 3 sau la art. 103 alin. 3 din Codul penal, precum si cu privire la inculpatii pentru care instanta a solicitat referate de evaluare, care locuiesc in circumscriptia tribunalului pe langa care functioneaza serviciul de probatiune.
   (2) In cazul persoanelor condamnate la o pedeapsa cu privare de libertate, care sunt incluse in programe de resocializare, competent este serviciul de probatiune de pe langa tribunalul in a carui circumscriptie se afla unitatea penitenciara la care acestea isi executa pedeapsa.
   Art. 5.(1) In desfasurarea activitatii de reintegrare sociala si supraveghere serviciul de probatiune isi verifica din oficiu competenta.
   (2) In cazul in care serviciul de probatiune constata ca nu este competent din punct de vedere teritorial sa isi exercite atributiile, instiinteaza de indata instanta de judecata care l-a sesizat.

 

   SECŢIUNEA a 2-a
  Referatele de evaluare

 

   Art. 6.(1) Referatul de evaluare, intocmit de serviciul de probatiune conform dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de probatiune, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 129/2002, cu modificarile ulterioare, este un referat scris, cu caracter consultativ si de orientare, avand rolul de a oferi instantei de judecata date privind persoana inculpatului sau, dupa caz, persoanele mentionate la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000, nivelul instructiei scolare, comportamentul, factorii care influenteaza sau care pot influenta conduita generala, precum si perspectivele reintegrarii in societate.
   (2) Referatul de evaluare trebuie sa fie obiectiv, concis, concret, clar si coerent.
   Art. 7.(1) Referatul de evaluare este intocmit de consilierul de probatiune, in baza uneia sau mai multor intrevederi cu persoana pentru care instanta a solicitat referat de evaluare.
   (2) Ori de cate ori apreciaza ca este necesar, serviciul de probatiune va solicita autoritatilor competente desemnarea unor specialisti in vederea intocmirii referatului de evaluare. Acesti specialisti pot fi psihologi, sociologi, cadre didactice, medici sau oricare alti specialisti a caror opinie este considerata necesara.
   (3) Consilierul de probatiune va contacta, dupa caz, membrii familiei, scoala sau unitatea la care persoana isi desfasoara activitatea, precum si orice alte persoane care ar putea oferi informatii utile pentru intocmirea referatului de evaluare.
   (4) In cazul in care persoana cu privire la care se intocmeste referatul de evaluare nu colaboreaza la realizarea acestuia, consilierul de probatiune va mentiona in referat refuzul de cooperare.
   (5) In cazul in care persoana cu privire la care este solicitata intocmirea referatului de evaluare nu este gasita, serviciul de probatiune inainteaza organului judiciar care a solicitat intocmirea referatului, o nota informativa insotita de dovezi care sa ateste situatia de fapt constatata si imposibilitatea intocmirii referatului de evaluare.
   (6) Dovezile prevazute la alin. (5) fac referire inclusiv la colaborarea cu organele de politie in vederea identificarii persoanei.
   (7) In situatia prevazuta la alin. (4), precum si in situatia prevazuta la alin. (5), atunci cand intocmirea referatului de evaluare a fost solicitata in baza art. 482 din Codul de procedura penala, consilierul de probatiune intocmeste referatul de evaluare fara sa faca referire in cuprinsul acestuia la datele prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d) si e).
   Art. 8. – Consilierul de probatiune desemnat sa intocmeasca referatul de evaluare:
   a) stabileste de indata, dar nu mai tarziu de 5 zile de la data primirii solicitarii instantei de judecata, locul, data si ora primei intrevederi cu persoana pentru care s-a solicitat referatul de evaluare. Prima intrevedere cu persoana pentru care s-a solicitat referatul de evaluare trebuie sa aiba loc in termen de 7 zile de la data primirii solicitarii instantei de judecata. In cazul minorilor consilierul de probatiune stabileste locul, data si ora intrevederii sau intrevederilor cu minorul, precum si cu parintii, cu cel care l-a adoptat, cu tutorele sau, dupa caz, cu persoanele sau cu reprezentantii institutiilor carora le-a fost incredintata supravegherea minorului;
   b) contacteaza persoanele si institutiile care ar putea furniza informatii utile despre persoana evaluata, nivelul instructiei scolare, comportamentul acesteia, mediul social si familial;
   c) consemneaza, cu ocazia fiecarei intrevederi, datele necesare si utile pentru intocmirea referatului de evaluare;
   d) propune sefului serviciului de probatiune, atunci cand considera necesar, luarea masurilor prevazute la art. 7 alin. (2);
   e) intocmeste referatul de evaluare pe baza informatiilor obtinute si il supune spre analiza si semnare sefului serviciului de probatiune;
   f) inainteaza referatul de evaluare instantei de judecata in termen de 14 zile de la primirea solicitarii.
   Art. 9.(1) Referatul de evaluare cuprinde urmatoarele parti:
   a) introducere;
   b) sursele de informatii utilizate la intocmirea lui;
   c) date privind persoana pentru care a fost solicitat;
   d) factorii care influenteaza sau pot influenta conduita generala a persoanei pentru care a fost solicitat;
   e) perspectivele de reintegrare in societate.
   (2) Referatul de evaluare va purta pe prima pagina, in coltul din stanga sus, antetul serviciului de probatiune, iar in coltul din dreapta sus, mentiunea „Strict confidential dupa completare”.
   (3) Fiecare pagina scrisa a referatului de evaluare va purta in coltul din dreapta jos stampila si semnatura sefului serviciului de probatiune.
   (4) Modelul referatului de evaluare, cu elementele pe care le cuprinde, este prezentat in anexa nr. 1 la prezentul regulament.
   (5) Dupa completarea datelor cuprinse in introducere celelalte parti ale referatului de evaluare vor fi prezentate pe scurt, intr-o forma narativa, evitandu-se pe cat posibil folosirea unor termeni de specialitate sau a unor exprimari care ar face dificila intelegerea continutului referatului de evaluare.
   (6) In cazul in care in continutul referatului de evaluare raman pagini sau spatii libere, acestea se vor bara dupa intocmirea referatului de evaluare.
   Art. 10.(1) Sursele de informatii care au fost utilizate la intocmirea referatului de evaluare vor fi prezentate sintetic, avandu-se in vedere atat persoanele cu care au avut loc intrevederi, cat si eventualele documente consultate.
   (2) Sursele de informatii vor cuprinde urmatoarele precizari:
   a) numarul de intrevederi avute si, dupa caz, refuzul de cooperare sau eventualele indoieli privind acuratetea informatiilor, prezentate motivat;
   b) sursele de informatii la care nu a fost posibil accesul.
   Art. 11. – Redactarea partii din referatul de evaluare, referitoare la datele privind persoana pentru care acesta a fost solicitat, se va face diferentiat, dupa cum se refera la inculpati sau la persoanele prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000.
   Art. 12.(1) In cazul inculpatilor datele privind persoana acestora se refera la:
   a) trecutul infractional;
   b) mediul familial si social;
   c) nivelul instructiei scolare si al pregatirii profesionale;
   d) comportamentul persoanei inainte si dupa comiterea faptei;
   e) factorii care au favorizat comportamentul infractional;
   f) daca este cazul, modul in care au indeplinit anterior obligatiile stabilite de instanta de judecata.
   (2) In cazul inculpatilor minori datele privind persoana acestora vor privi si conditiile in care au crescut si au trait, precum si modul in care parintii, cei care i-au adoptat sau tutorele isi indeplineste obligatiile ce ii revin.
   (3) Atunci cand considera necesar consilierul de probatiune va include in referatul de evaluare date privind starea fizica si mintala, precum si dezvoltarea intelectuala si morala a inculpatului, furnizate de specialisti desemnati in acest scop.
   Art. 13.(1) In cazul persoanelor prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000 datele privind persoana acestora se refera la mediul familial si social, evolutia persoanei din punct de vedere educational si profesional, comportamentul pe perioada supravegherii, precum si modul in care au executat obligatiile stabilite de instanta de judecata.
   (2) In cazul minorilor aflati sub supraveghere datele privind persoana acestora vor privi si modul in care parintii, cei care i-au adoptat sau tutorele isi indeplineste obligatiile ce ii revin, precum si, dupa caz, modul de colaborare dintre serviciul de probatiune si persoana sau institutia legal insarcinata cu supravegherea minorului sau cu institutia publica la care minorul executa obligatia prevazuta la art. 103 alin. 3 lit. c) din Codul penal.
   (3) Dispozitiile art. 12 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.
   Art. 14.(1) Factorii care influenteaza sau care pot influenta conduita generala a persoanei pentru care a fost solicitat referatul de evaluare se refera atat la factorii de natura sa inhibe dezvoltarea comportamentului infractional, cat si la factorii de natura sa accentueze dezvoltarea acestuia.
   (2) In cazul persoanelor supravegheate acest capitol va cuprinde si referiri privind riscul de savarsire din nou a unor infractiuni si riscul pentru siguranta publica, precum si riscul de sinucidere sau de autovatamare.
   Art. 15.(1) Perspectivele de reintegrare in societate vor fi estimate in functie de factorii prevazuti la art. 14 alin. (1) care au relevanta asupra comportamentului viitor al persoanei si vor fi prezentate pe scurt, obiectiv si motivat, cu mentionarea resurselor individuale, familiale si comunitare ce pot fi utilizate in sustinerea reintegrarii sociale a persoanei.
   (2) In cazul invinuitilor si inculpatilor nu se fac propuneri sau recomandari organului judiciar privind solutia ce urmeaza sa fie data in cauza.
   (3) In cazul persoanelor prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000, daca se constata ca sansele de reintegrare in societate sunt reduse, se va face doar mentiune in acest sens, fara a se formula propuneri sau recomandari instantei de judecata privind masura ce trebuie luata.

 

   SECŢIUNEA a 3-a
  Supravegherea in comunitate

 

    §1. Actele necesare in vederea supravegherii
   Art. 16.(1) Indeplinirea obligatiilor impuse de instanta de judecata in sarcina persoanelor mentionate la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000 este supravegheata de serviciile de probatiune.
   (2) Serviciile de probatiune vor incheia protocoale cu organizatiile neguvernamentale care desfasoara activitati in domeniu, in vederea colaborarii in procesul de reintegrare a infractorilor si a supravegherii eficiente a acestora.
   (3) Conventiile civile cu colaboratorii prevazuti la art. 5 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000 se incheie cu aprobarea Directiei de probatiune si cu avizul Directiei generale economice din cadrul Ministerului Justitiei.
   Art. 17. – Persoanele supuse supravegherii in comunitate de catre serviciile de probatiune, conform art. 11 alin. (1) lit. a)-c) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2000, sunt:
   a) persoanele condamnate, carora instanta de judecata le-a impus respectarea masurilor prevazute la art. 863 alin. 1 din Codul penal;
   b) persoanele condamnate, carora instanta de judecata le-a impus respectarea uneia sau mai multora dintre obligatiile prevazute la art. 863 alin. 3 din Codul penal;
   c) minorii carora instanta de judecata le-a impus respectarea uneia sau mai multora dintre obligatiile prevazute la art. 103 alin. 3 din Codul penal.
   Art. 18. – In cazul in care, din motive obiective, hotararea judecatoreasca prin care s-au dispus masurile prevazute la art. 863 alin. 1 din Codul penal sau una ori mai multe dintre obligatiile prevazute la art. 863 alin. 3 sau la art. 103 alin. 3 din Codul penal nu poate fi pusa in executare temporar sau definitiv, consilierul de probatiune va instiinta seful serviciului, care, la randul sau, va sesiza motivat judecatorul delegat cu executarea, in vederea luarii masurilor care se impun.
   Art. 19.(1) In cazul in care instanta a dispus supravegherea persoanelor prevazute la art. 17, se intocmeste pentru fiecare persoana un dosar de supraveghere a executarii obligatiilor stabilite de instanta, denumit in continuare dosar de supraveghere.
   (2) Dosarul de supraveghere va contine:
   a) hotararea instantei de judecata, in copie, sau un extras de pe aceasta;
   b) procesul-verbal intocmit cu ocazia primei intrevederi;
   c) planul de supraveghere;
   d) referatul de evaluare intocmit inainte de pronuntarea hotararii judecatoresti, atunci cand este cazul;
   e) referatul de evaluare solicitat de instanta pe perioada supravegherii, atunci cand este cazul.
   f) dovezi privind modul de indeplinire a masurilor si obligatiilor impuse de instanta de judecata persoanei aflate in supraveghere.
   (3) La sfarsitul perioadei de supraveghere, consilierul de probatiune intocmeste un raport final in care se consemneaza modul in care persoana condamnata sau minorul a respectat masurile de supraveghere si, dupa caz, obligatiile impuse de instanta, precum si estimarea riscului de a savarsi alte infractiuni, a riscului pentru siguranta publica si a riscului de sinucidere sau de autovatamare, precum si orice alte informatii relevante referitoare la comportamentul persoanei condamnate sau al minorului pe perioada supravegherii.
   Art. 20.(1) La primirea hotararii judecatoresti seful serviciului desemneaza un consilier de probatiune responsabil cu supravegherea modului in care persoana indeplineste masurile si, eventual, obligatiile impuse de instanta in sarcina sa.
   (2) La desemnarea consilierului responsabil de caz se are in vedere daca a fost sau nu intocmit un referat de evaluare in cauza, iar in cazul in care a fost intocmit un astfel de referat de evaluare, supravegherea este, de regula, incredintata consilierului de probatiune care a intocmit referatul respectiv.
   Art. 21.(1) Cu cel putin 3 zile inainte de data primei intrevederi, consilierul responsabil de caz contacteaza persoana condamnata si, in cazul minorului, reprezentantul legal al acestuia, in scopul de a transmite informatiile referitoare la locul, data si ora la care trebuie sa aiba loc prima intrevedere, precum si adresa serviciului de probatiune, numarul de telefon si numele consilierului responsabil de caz.
   (2) Prima intrevedere cu persoana supravegheata trebuie sa aiba loc in termen de 10 zile lucratoare de la data comunicarii hotararii judecatoresti.
   (3) La prima intrevedere consilierul de probatiune aduce la cunostinta persoanei supravegheate, in scris si verbal, explicandu-i in ce constau scopul, obiectivele si modul de desfasurare a supravegherii, masurile sau obligatiile impuse de instanta de judecata persoanei respective pe perioada supravegherii, precum si consecintele indeplinirii sau neindeplinirii acestora.
   (4) De asemenea, persoanei supravegheate i se pune in vedere ca trebuie sa respecte regulile de conduita care se refera, in principal, la a nu avea un comportament violent sau agresiv ori o atitudine nepotrivita sau un limbaj necorespunzator, care ar putea prejudicia personalul de probatiune, precum si alte persoane aflate sub supraveghere.
   (5) Consilierul de probatiune responsabil de caz incunostinteaza persoana supravegheata despre posibilitatea de a formula plangere la seful serviciului in cazul in care considera ca tratamentul aplicat de serviciul de probatiune pe perioada supravegherii este necorespunzator.
   (6) Cu ocazia primei intrevederi, consilierul de probatiune face aplicarea dispozitiilor prevazute la art. 44 alin. (4).
   (7) Aspectele aduse la cunostinta se consemneaza intr-un proces-verbal care se semneaza de consilierul de probatiune, de persoana supravegheata si de reprezentantul legal al acesteia, atunci cand este cazul.
   (8) O copie a procesului-verbal prevazut la alin. (7) se inmaneaza persoanei supravegheate.
   Art. 22.(1) La prima intrevedere, consilierul de probatiune realizeaza evaluarea initiala a situatiei persoanei supravegheate, in vederea intocmirii planului de supraveghere.
   (2) La realizarea evaluarii se vor lua in considerare informatiile continute in referatul de evaluare, daca este cazul.
   (3) Daca referatul de evaluare a fost intocmit de un alt serviciu de probatiune, serviciul de probatiune caruia ii revine supravegherea solicita transmiterea unei copii a acestuia.
   (4) Evaluarea persoanei vizeaza urmatoarele aspecte:
   a) analiza comportamentului infractional;
   b) situatia familiala, sociala si economica si atitudinea fata de aceasta;
   c) planurile sale de viitor pe termen scurt si mediu si indicarea modalitatilor concrete prin care intentioneaza sa le puna in practica.
   (5) Daca se constata ca persoana supravegheata consuma in exces anumite substante, in cadrul procesului de evaluare se vor avea in vedere: tipul sau tipurile de substante utilizate, cantitatea, frecventa si metodele de administrare a substantei, istoricul consumului, contextul in care se manifesta acest consum si institutia si/sau organizatia de specialitate in evidenta careia se afla sau s-a aflat persoana evaluata si, daca este cazul, consilierul de probatiune sesizeaza, potrivit legii, organele competente.
   (6) Datele obtinute in procesul de evaluare se consemneaza intr-o fisa de evaluare.
   (7) Persoanei supravegheate i se va comunica data urmatoarei intrevederi.
   Art. 23. – Ori de cate ori apreciaza ca este necesar, serviciul de probatiune va solicita autoritatilor competente desemnarea unor specialisti, in vederea intocmirii si derularii planului de supraveghere. Acesti specialisti pot fi psihologi, sociologi, cadre didactice, medici sau oricare alti specialisti a caror opinie este considerata necesara.
   Art. 24.(1) La a doua intrevedere, consilierul de probatiune responsabil de caz va prezenta si va explica persoanei supravegheate planul de supraveghere.
   (2) Planul de supraveghere va fi semnat de catre consilierul de probatiune si de persoana condamnata si, daca este cazul, de catre reprezentantul legal al acesteia.
   (3) O copie a planului de supraveghere va fi inmanata persoanei condamnate si reprezentantului legal al acesteia, atunci cand este cazul.
   (4) Daca, prin hotararea judecatoreasca, instanta de judecata fixeaza frecventa intrevederilor la un interval mai mare de o luna, consilierul de probatiune aduce la indeplinire dispozitiile alin. (1) la prima intrevedere.
   Art. 25.(1) Planul de supraveghere contine urmatoarele capitole:
   a) introducere: numele, prenumele, data si locul nasterii persoanei supravegheate, adresa de domiciliu, infractiunea savarsita, numarul hotararii instantei de judecata, sanctiunea aplicata, perioada de supraveghere, mentionandu-se data inceperii si incetarii acesteia, numele si prenumele consilierului de probatiune responsabil;
   b) masurile si, eventual, obligatiile impuse de instanta de judecata, precum si mijloacele utilizate de consilierul de probatiune pentru asigurarea indeplinirii obligatiilor si/sau a masurilor stabilite de instanta de judecata in sarcina persoanei supravegheate;
   c) nevoile criminogene si cele sociale ale persoanei supravegheate, precum si obiectivele stabilite in vederea diminuarii acestora;
   d) riscul savarsirii de noi infractiuni, riscul pentru siguranta publica, precum si riscul de sinucidere sau de autovatamare;
   e) metode de interventie propuse in vederea solutionarii nevoilor identificate si a diminuarii riscului;
   f) data, locul si frecventa intrevederilor dintre consilierul de probatiune si persoana supravegheata, fixate pe perioada termenului de incercare.
   (2) In cazul in care persoanei condamnate i-a fost impusa prin hotararea judecatoreasca obligatia de a participa la derularea unui program de interventie, in cuprinsul planului de supraveghere se descrie pe scurt continutul programului, durata si modalitatea de derulare a acestuia.
   (3) In cazul in care persoanei condamnate i-a fost impusa prin hotararea judecatoreasca obligatia de a presta o activitate neremunerata intr-o institutie de interes public, planul de supraveghere va contine descrierea activitatii, locul de executare a acesteia si programul de lucru al persoanei condamnate.
   (4) In perioada de supraveghere, consilierul de probatiune stabileste, cu ocazia fiecarei intrevederi, in ce masura obiectivele planului de supraveghere sunt aduse la indeplinire.
   (5) Planul de supraveghere va fi revizuit, prin intermediul unor anexe ale planului de supraveghere, ori de cate ori, in situatia persoanei supravegheate, intervin schimbari care influenteaza nevoile acesteia si riscurile identificate.
   (6) In caz de revizuire a planului de supraveghere, dispozitiile art. 24 se aplica in mod corespunzator.
   Art. 26.(1) Planul de supraveghere va purta pe prima pagina, in coltul din stanga sus, antetul serviciului de probatiune.
   (2) Fiecare pagina scrisa a planului de supraveghere va purta, in coltul din dreapta jos, stampila serviciului de probatiune si semnatura consilierului de probatiune responsabil de caz.
   (3) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica si anexelor de revizuire a planului de supraveghere.
   (4) Modelul planului de supraveghere este prezentat in anexa nr. 2 la prezentul regulament, cuprinzand formularul tipizat al introducerii.
   (5) Dupa completarea formularului tipizat al introducerii celelalte capitole ale planului de supraveghere vor fi prezentate pe scurt, intr-o forma narativa, evitandu-se pe cat posibil folosirea unor termeni de specialitate sau a unor exprimari care ar face dificila intelegerea continutului acestuia.
    §2. Supravegherea executarii masurilor prevazute la art. 863 alin. 1 din Codul penal
   Art. 27. – Pentru supravegherea respectarii de catre persoana condamnata, pe durata termenului de incercare, a masurilor de supraveghere prevazute la art. 863 alin. 1 din Codul penal serviciul de probatiune va proceda potrivit dispozitiilor art. 28-31 din prezentul regulament.
   Art. 28.(1) Convocarea persoanei condamnate la serviciul de probatiune se face printr-o comunicare scrisa sau telefonica, cu cel putin 3 zile inainte de data primei intrevederi, a locului, zilei si orei la care trebuie sa se prezinte, precum si a numarului de telefon si/sau adresei serviciului.
   (2) Consilierul de probatiune trebuie sa stabileasca in planul de supraveghere numarul, durata, frecventa si locul intrevederilor cu persoana supravegheata.
   (3) In cazul in care, din motive obiective, persoana supravegheata nu se poate prezenta la una dintre intalnirile stabilite, comunica acest lucru consilierului de probatiune responsabil de caz inaintea intrevederii sau, in conditiile in care nu este posibil acest lucru, se prezinta la sediul serviciului de probatiune dupa maximum 3 zile de la momentul in care cauzele care au determinat imposibilitatea neprezentarii au incetat.
   (4) Imposibilitatea obiectiva de prezentare se justifica de catre persoana supravegheata prin dovezi depuse la dosar.
   (5) Consilierul de probatiune responsabil de caz verifica motivele invocate si, daca se constata ca neprezentarea persoanei supravegheate la serviciul de probatiune la termenul fixat nu este justificata de motive obiective, ii transmite acesteia un avertisment scris in care i se reamintesc consecintele incalcarii masurii si se mentioneaza data urmatoarei intrevederi.
   (6) Daca se constata ca, dupa inmanarea a doua avertismente, persoana supravegheata nu se prezinta la termenele fixate, consilierul responsabil de caz instiinteaza seful serviciului de probatiune, care va sesiza judecatorul delegat cu executarea.
   Art. 29.(1) Persoana condamnata este obligata sa anunte in prealabil serviciul de probatiune in legatura cu orice schimbare de domiciliu, resedinta sau locuinta, precum si despre orice deplasare care depaseste 8 zile, comunicand noua adresa, numarul de telefon, precum si, dupa caz, data intoarcerii.
   (2) Persoana supravegheata anunta in scris serviciului de probatiune schimbarea domiciliului, resedintei sau a locuintei, cu exceptia cazurilor urgente, cand anuntarea se va face mai intai telefonic.
   (3) In cazul schimbarii domiciliului, resedintei sau locuintei, persoana supravegheata prezinta consilierului de probatiune, in termen de 30 de zile, dovezi din care sa rezulte aceasta situatie.
   (4) In cazul in care persoana supravegheata isi schimba domiciliul, resedinta sau locuinta intr-o localitate care nu se afla in competenta serviciului de probatiune dosarul va fi transmis in termen de 3 zile lucratoare serviciului de probatiune competent, anuntandu-se de indata instanta de executare.
   (5) In cazul oricarei deplasari care depaseste 8 zile persoana supravegheata, cu ocazia comunicarii, va pune la dispozitie consilierului de probatiune adresa si/sau numarul de telefon la care poate fi gasita pe perioada deplasarii.
   Art. 30.(1) Persoana condamnata este obligata sa comunice si sa justifice orice schimbare a locului de munca serviciului de probatiune.
   (2) Cu ocazia primei intrevederi cu persoana condamnata, consilierul de probatiune pune la dispozitie acesteia numarul de telefon si adresa serviciului de probatiune la care trebuie sa comunice de indata orice schimbare a locului de munca.
   (3) Comunicarea se face numai in scris, precizandu-se motivele schimbarii locului de munca, noul loc de munca al persoanei condamnate, natura muncii pe care o desfasoara si descrierea activitatii, anexandu-se, in termen de 30 de zile de la data angajarii, documente justificative in acest sens.
   (4) Consilierul de probatiune este obligat sa verifice autenticitatea acestor informatii prin contactarea unitatii angajatoare.
   Art. 31.(1) Persoana condamnata are obligatia sa comunice serviciului de probatiune orice informatii prin care pot fi controlate mijloacele sale de existenta.
   (2) Consilierul de probatiune ii va solicita persoanei condamnate, la prima intrevedere, informatii referitoare la situatia locativa, la situatia sa financiara, locul de munca si durata pentru care este angajata si, dupa caz, la persoanele aflate in ingrijirea sa ori la persoanele in ingrijirea carora aceasta se afla.
   (3) Comunicarea informatiilor se face in scris, fiind insotita de dovezi prezentate consilierului de probatiune in termen de 30 de zile de la data primei intrevederi.
   (4) Pe perioada supravegherii, consilierul de probatiune responsabil de caz monitorizeaza orice schimbare privind mijloacele de existenta ale persoanei supravegheate.
    §3. Supravegherea executarii obligatiilor prevazute la art. 863 lin. 3 din Codul penal
   Art. 32. – Ori de cate ori instanta dispune respectarea de catre persoana condamnata a obligatiilor prevazute la art. 863 alin. 3 din Codul penal, serviciul de probatiune va proceda potrivit dispozitiilor art. 33-39 din prezentul regulament.
   Art. 33.(1) In cazul in care condamnatul este obligat sa desfasoare o activitate sau sa urmeze un curs de invatamant ori de calificare, consilierul de probatiune verifica nivelul instructiei scolare sau al pregatirii profesionale, in vederea inscrierii persoanei supravegheate la un curs corespunzator.
   (2) In acest scop consilierul de probatiune identifica pe plan local unitatile de invatamant si institutiile de calificare profesionala care organizeaza astfel de cursuri.
   (3) Consilierul de probatiune responsabil de caz verifica periodic daca persoana supravegheata urmeaza cursurile de invatamant sau de calificare.
   (4) Daca prin hotararea judecatoreasca nu este stabilit tipul activitatii la care este obligata persoana condamnata, consilierul de probatiune stabileste tipul de activitate si modalitatea de desfasurare a acesteia.
   (5) Daca instanta de judecata stabileste, in baza art. 863 alin. 3 lit. a) din Codul penal, obligatia ca persoana condamnata sa desfasoare o activitate neremunerata intr-o institutie de interes public, art. 43 se aplica in mod corespunzator.
   Art. 34.(1) In cazul in care persoana condamnata a fost obligata prin hotarare judecatoreasca sa nu isi schimbe domiciliul sau resedinta ori sa nu depaseasca limita teritoriala stabilita, decat in conditiile fixate de instanta, consilierul de probatiune responsabil de caz ii va pune in vedere, la prima intrevedere, sa depuna acte din care sa rezulte situatia acesteia referitoare la domiciliu sau la resedinta.
   (2) Pentru a verifica daca persoana supravegheata respecta obligatia stabilita de instanta consilierul de probatiune responsabil de caz va colabora cu organele de politie si cu primaria din localitatea de domiciliu sau de resedinta a persoanei supravegheate, care vor sesiza orice schimbare intervenita in situatia acesteia.
   (3) In termen de 5 zile lucratoare de la data primei intrevederi, serviciul de probatiune transmite organelor de politie, prevazute la alin. (2), o informare privind persoana aflata in supraveghere in sarcina careia a fost impusa o astfel de obligatie, solicitand ca, in conditiile in care se constata nerespectarea obligatiei, sa fie anuntat in scris serviciul de probatiune competent.
   (4) Consilierul de probatiune efectueaza controale inopinate la domiciliul sau la resedinta persoanei supravegheate pentru a constata starea de fapt.
   (5) Dispozitiile art. 29 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
   Art. 35.(1) In cazul in care persoana condamnata este obligata sa nu frecventeze anumite locuri stabilite de instanta consilierul de probatiune verifica periodic si ori de cate ori este sesizat de alte persoane daca persoana supravegheata respecta interdictia.
   (2) Consilierul de probatiune responsabil de caz pastreaza o legatura permanenta cu reprezentanti ai autoritatilor locale, ai organelor de politie, precum si cu orice persoane fizice si juridice care ar putea oferi informatii privind frecventarea de catre persoana supravegheata a locului supus interdictiei.
   (3) Atunci cand consilierul de probatiune constata prezenta persoanei supravegheate in locul sau in locurile a caror frecventare i-a fost interzisa, ii inmaneaza un avertisment scris, procedand la explicarea verbala a continutului acestuia.
   (4) Dispozitiile art. 34 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.
   (5) Obligatia este considerata neindeplinita atunci cand, dupa inmanarea a doua avertismente, consilierul de probatiune constata ca persoana supravegheata este sau a fost prezenta in locul sau in locurile a caror frecventare i-a fost interzisa.
   Art. 36.(1) In cazul in care persoana condamnata are obligatia de a nu intra in legatura cu anumite persoane stabilite de instanta de judecata consilierul de probatiune responsabil de caz trebuie sa ia masurile necesare in vederea identificarii si contactarii persoanelor care ar putea furniza informatii relevante in cazul respectiv, colaborand cu organele de politie si cu alte institutii insarcinate cu asigurarea ordinii si linistii publice.
   (2) Consilierul de probatiune responsabil de caz efectueaza vizite inopinate la domiciliul si la locul de munca ale persoanei supravegheate si colaboreaza cu familia acesteia in vederea respectarii obligatiei stabilite.
   (3) Dispozitiile art. 34 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.
   Art. 37.(1) In cazul in care persoana condamnata este obligata sa nu conduca niciun vehicul sau anumite vehicule consilierul de probatiune verifica modul de respectare a acestei obligatii.
   (2) Consilierul de probatiune responsabil de caz pastreaza o legatura permanenta cu reprezentanti ai organelor de politie, precum si cu orice persoane fizice si juridice care ar putea oferi informatii privind indeplinirea sau neindeplinirea de catre persoana supravegheata a acestei obligatii.
   (3) Dispozitiile art. 34 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.
   Art. 38.(1) In cazul in care persoana condamnata este obligata sa se supuna unor masuri de control, tratament sau ingrijire, in special in scopul dezintoxicarii, serviciul de probatiune identifica pe plan local, in termen de 10 zile lucratoare de la data primei intrevederi, unitatile sanitare, precum si organizatiile, institutiile sau specialistii care desfasoara programe de recuperare a toxicomanilor sau alcoolicilor, in vederea includerii persoanei supravegheate in aceste programe.
   (2) Consilierul de probatiune, cu ocazia intrevederilor cu persoana supravegheata, precum si prin legatura permanenta cu persoanele implicate in tratarea acesteia, verifica daca persoana respecta programul de tratament sau de ingrijire.
   (3) In vederea ducerii la indeplinire a dispozitiilor alin. (1) si (2), serviciile de probatiune incheie protocoale cu unitati sanitare, institutii, organizatii si specialisti prin care sa se reglementeze proceduri concrete de colaborare.
   (4) Obligatia prevazuta la art. 863 alin. (3) lit. f) din Codul penal este considerata neindeplinita in situatiile in care persoana supravegheata:
   a) refuza in mod nejustificat includerea in programe de tratament derulate in scopul dezintoxicarii,
   b) intrerupe in mod nejustificat tratamentul de dezintoxicare,
   c) refuza efectuarea testelor de verificare a consumului de substante.
   Art. 39.(1) In cazul in care consilierul de probatiune constata neindeplinirea masurilor si/sau obligatiilor impuse persoanei condamnate de catre instanta, prevazute la art. 863 alin. 1 si 3 din Codul penal, intocmeste un raport care cuprinde un rezumat al procesului de supraveghere si face mentiuni cu privire la dovezile prin care se constata incalcarea obligatiei.
   (2) Raportul intocmit potrivit alin. (1), impreuna cu dovezile in copie, vor fi inaintate spre informare sefului serviciului de probatiune care, atunci cand considera necesar, va sesiza judecatorul delegat la compartimentul de executari penale, care va proceda potrivit legii.
   (3) In cazul in care seful serviciului de probatiune apreciaza ca nu sunt indeplinite conditiile pentru sesizarea instantei in vederea revocarii suspendarii, respinge in scris si motivat, in termen de 30 de zile, propunerea consilierului de probatiune.
   (4) Daca pe perioada supravegherii persoana supravegheata savarseste o alta infractiune, instanta de judecata poate solicita serviciului de probatiune care a exercitat supravegherea referatele de evaluare prevazute la art. 13 alin. (1).
    §4. Supravegherea executarii obligatiilor prevazute la art. 103 alin. 3 din Codul penal
   Art. 40. – Ori de cate ori instanta stabileste in sarcina minorului una sau mai multe obligatii dintre cele prevazute la art. 103 alin. 3 din Codul penal, serviciul de probatiune va proceda potrivit dispozitiilor art. 41-43 din prezentul regulament.
   Art. 41.(1) In cazul in care minorul este obligat sa nu frecventeze anumite locuri stabilite, consilierul de probatiune verifica periodic si ori de cate ori este sesizat de alte persoane daca minorul respecta interdictia.
   (2) Consilierul de probatiune responsabil de caz trebuie sa pastreze o legatura permanenta cu familia acestuia sau, dupa caz, cu persoana ori cu institutia legal insarcinata cu supravegherea minorului, cu reprezentanti ai autoritatilor locale, ai organelor de politie, precum si cu orice persoane fizice sau juridice care ar putea oferi informatii privind frecventarea de catre minor a locului supus interdictiei.
   (3) Dispozitiile art. 34 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.
   (4) Atunci cand consilierul de probatiune constata prezenta minorului in locul sau in locurile a caror frecventare i-a fost interzisa, ii inmaneaza un avertisment scris, procedand la explicarea verbala a continutului acestuia.
   (5) Atunci cand, dupa inmanarea a doua avertismente, consilierul de probatiune constata ca minorul a fost prezent in locul sau in locurile a caror frecventare i-a fost interzisa, instiinteaza de indata seful serviciului de probatiune. Acesta din urma instiinteaza de indata persoana sau persoanele carora li s-a incredintat supravegherea minorului, precum si instanta de judecata.
   Art. 42.(1) In cazul in care minorul are obligatia de a nu intra in legatura cu anumite persoane stabilite de instanta de judecata consilierul de probatiune responsabil de caz trebuie sa ia masurile necesare in vederea identificarii si contactarii persoanelor care ar putea furniza informatii relevante in cazul respectiv, colaborand cu familia acestuia sau, dupa caz, cu persoana ori cu institutia legal insarcinata cu supravegherea minorului, precum si cu organele de politie si cu alte institutii insarcinate cu asigurarea ordinii si linistii publice.
   (2) Dispozitiile art. 34 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.
   (3) Totodata consilierul de probatiune responsabil de caz efectueaza vizite inopinate la domiciliu si, dupa caz, la locul de munca sau la scoala la care invata minorul si colaboreaza cu familia acestuia in vederea respectarii obligatiei.
   (4) In cazul in care minorul nu indeplineste obligatia impusa consilierul de probatiune responsabil de caz va instiinta de indata seful serviciului de probatiune. Acesta din urma instiinteaza de indata persoana sau persoanele carora li s-a incredintat supravegherea minorului, precum si instanta de judecata.
   Art. 43. – In cazul in care minorul este obligat sa presteze o activitate neremunerata intr-o institutie de interes public stabilita de instanta, serviciul de probatiune supravegheaza indeplinirea acestei obligatii in conditiile stabilite prin ordin al ministrului justitiei.

 

   SECŢIUNEA a 4-a
  Asistenta si consilierea

 

   Art. 44.(1) Asistenta si consilierea persoanelor condamnate si a minorilor sanctionati cu masura educativa a libertatii supravegheate au ca scop reintegrarea acestora in societate, intarirea gradului de siguranta sociala si prevenirea savarsirii din nou a unor infractiuni.
   (2) Asistenta si consilierea se vor realiza pe baza unui plan de asistenta si consiliere adaptat nevoilor individuale ale persoanei supravegheate. Se vor estima perioada de timp si masura in care nevoile identificate pot fi acoperite numai prin interventia serviciului de probatiune ori in colaborare cu organizatii neguvernamentale, institutii publice si/sau private ori cu persoane fizice sau juridice.
   (3) In derularea acestei activitati serviciile de probatiune urmaresc:
   a) corectarea comportamentului infractional prin constientizarea de catre minori sau de catre persoanele condamnate a faptei savarsite, a consecintelor acesteia si asumarea responsabilitatii pentru fapta comisa;
   b) motivarea minorului sau a persoanei condamnate in vederea dezvoltarii responsabilitatii si autodisciplinei;
   c) elaborarea si derularea unor programe eficiente de asistenta si consiliere a persoanelor condamnate sau a minorilor, in functie de nevoile identificate ale acestora;
   d) sprijinirea condamnatului sau a minorului in vederea satisfacerii nevoilor sociale referitoare la educatie, pregatire profesionala, loc de munca, locuinta sau altele asemenea.
   (4) Ori de cate ori instanta de judecata dispune supravegherea unei persoane condamnate sau a unui minor de catre serviciul de probatiune, cu ocazia primei intrevederi cu persoana supravegheata i se va face cunoscuta posibilitatea de a solicita asistenta si consiliere pe perioada supravegherii, explicandu-i-se modalitatile practice in care poate fi sprijinita in vederea reintegrarii in societate.
   (5) Pentru a beneficia de serviciile de asistenta si consiliere persoana supravegheata depune o cerere scrisa la serviciul de probatiune.
   (6) Cererea persoanei supravegheate, prin care solicita asistenta si consiliere, se depune la dosarul de reintegrare sociala si supraveghere.
   Art. 45.(1) Pentru fiecare persoana supravegheata care a solicitat asistenta si consiliere se intocmeste un dosar de reintegrare sociala si supraveghere.
   (2) Dosarul de reintegrare sociala si supraveghere contine documentele aferente dosarului de supraveghere prevazute la art. 19 alin. (2) si documentele specifice activitatii de asistenta si consiliere, dupa cum urmeaza:
   a) cererea scrisa privind asistenta si consilierea;
   b) planul de asistare;
   c) referatele periodice de reintegrare sociala si supraveghere, care contin pe scurt informatii cu privire la rezultatele inregistrate de catre persoana asistata si consiliata si care se intocmesc cel putin o data la 6 luni sau ori de cate ori se inregistreaza o evolutie pozitiva ori negativa in procesul de reintegrare a persoanei respective;
   d) concluziile consilierului de probatiune, care fac obiectul unui referat de reintegrare sociala si supraveghere final, intocmit la expirarea perioadei de asistenta si consiliere, precizandu-se in ce masura persoana respectiva are perspective sau s-a reintegrat in societate.
   (3) Planul de asistare este intocmit cu implicarea persoanei solicitante in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la momentul solicitarii asistarii si consilierii.
   (4) Planul de asistare cuprinde urmatoarele capitole:
   a) introducere: numele, prenumele, data si locul nasterii persoanei supravegheate, infractiunea savarsita si numarul hotararii instantei de judecata, sanctiunea aplicata, perioada de supraveghere, mentionandu-se data inceperii si incetarii acesteia, numele si prenumele consilierului de probatiune responsabil de caz;
   b) nevoile sau problemele identificate;
   c) obiectivele activitatii de asistare;
   d) planificarea activitatilor in atingerea obiectivelor;
   e) resurse implicate in desfasurarea activitatilor;
   f) programul intalnirilor dintre consilierul responsabil de caz si persoana asistata;
   g) timpul estimat in vederea realizarii.
   (5) Planul de asistare va fi revizuit ori de cate ori este cazul, in cadrul unor anexe ale planului de asistare.
   (6) Dosarul de reintegrare sociala si supraveghere se pastreaza in arhiva serviciului de probatiune, consilierul de probatiune responsabil de caz fiind obligat sa pastreze confidentialitatea informatiilor cuprinse in dosar.
   (7) Seful serviciului de probatiune are obligatia de a consulta fiecare dosar periodic sau ori de cate ori considera necesar, pentru a verifica daca se respecta programul de resocializare a persoanei asistate si consiliate in ceea ce priveste termenele, calitatea si ritmicitatea acestuia, precum si orice alte obligatii care ii revin consilierului de probatiune pe durata asistentei si consilierii.
   (8) In cazul in care consilierul de probatiune responsabil de caz este in imposibilitate permanenta sau temporara de a-si indeplini atributiile in ceea ce priveste intocmirea dosarului, seful serviciului de probatiune desemneaza un alt consilier pe perioada amintita, care sa preia responsabilitatile cazului respectiv.
   (9) Persoana asistata si consiliata si aparatorul acesteia vor putea consulta dosarul de reintegrare sociala si supraveghere numai in prezenta consilierului de probatiune responsabil de caz sau a sefului serviciului de probatiune si numai in incinta serviciului de probatiune, dupa care se va intocmi un proces-verbal semnat de persoana care l-a studiat si de reprezentantul serviciului.
   Art. 46.(1) In termen de 20 de zile lucratoare de la primirea cererii scrise din partea persoanei supravegheate, prin care aceasta solicita asistenta si consiliere, serviciul de probatiune poate lua masurile necesare in vederea includerii acesteia intr-un program de interventie specializata, adaptat nevoilor identificate ale persoanei respective, atunci cand este posibil.
   (2) Activitatea prevazuta la alin. (1) se poate desfasura pe baza unui protocol de colaborare cu institutii sau cu organizatii care desfasoara activitati de reintegrare sociala.
   (3) Protocolul de colaborare va cuprinde:
   a) partile semnatare;
   b) obiectul protocolului, care consta in colaborarea partilor in initierea si derularea planurilor de reintegrare sociala si supraveghere, avandu-se in vedere reintegrarea sociala a persoanelor asistate si consiliate de serviciile de probatiune;
   c) tipul de servicii specializate de care pot beneficia persoanele asistate si consiliate;
   d) durata protocolului;
   e) obligatiile partilor;
   f) data incheierii protocolului;
   g) semnatura partilor.
   Art. 47.(1) Activitatea de asistenta si consiliere se poate desfasura si in unitatile penitenciare, includerea in astfel de programe a persoanelor condamnate fiind posibila numai cu acordul acestora, si numai cu 6 luni inainte ca situatia persoanei sa fie eligibila pentru analizare in comisia de liberare conditionata.
   (2) Fiecare serviciu de probatiune de pe langa tribunalul in a carui circumscriptie se afla una sau mai multe unitati penitenciare poate incheia un protocol de colaborare cu administratia sau cu administratiile penitenciare, in vederea stabilirii de comun acord a categoriilor de persoane condamnate care pot fi incluse in programe de resocializare, precum si a continutului si duratei acestor programe.
   (3) Activitatea de asistenta si consiliere acordata persoanelor prevazute la alin. (1) presupune:
   a) identificarea nevoilor cu care persoana anticipeaza ca se va confrunta la momentul liberarii;
   b) identificarea resurselor interne ale persoanei condamnate cum ar fi motivatia, aptitudinile si abilitatile acesteia;
   c) identificarea resurselor existente in comunitatea in care persoana condamnata urmeaza sa se libereze si informarea cu privire la aceste resurse;
   d) indicarea modalitatilor prin care persoana condamnata poate accesa serviciile oferite de institutiile aflate in comunitatea in care urmeaza sa se libereze.
   Art. 48. – Activitatea de asistenta si consiliere inceteaza in urmatoarele cazuri:
   a) la cererea persoanei asistate si consiliate;
   b) ca urmare a lipsei de cooperare sau a comportamentului neadecvat al persoanei asistate si consiliate;
   c) la expirarea duratei asistentei si consilierii.

 

   ANEXA Nr. 1
la regulament

 

    MINISTERUL JUSTITIEI
    Serviciul de probatiune de pe langa Tribunalul ……………..

 

    Strict confidential dupa completare

 

    REFERAT DE EVALUARE
   

   I. Introducere
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Numele si prenumele inculpatului/persoanei condamnate/minorului:                                       |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Data si locul nasterii:                                                                                |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Adresa:                                                                                                |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Fapta/faptele pentru care subiectul referatului de evaluare este inculpat/condamnat/sanctionat cu o    |
|masura educativa:                                                                                      |
|                                                                                                       |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Instanta de judecata care a solicitat referatul de evaluare:                                           |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Numarul dosarului penal/sentintei penale:                                                              |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Termenul de judecata:                                                                                  |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Numarul si data adresei de sesizare din partea instantei de judecata:                                  |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Perioada de supraveghere:                                                                              |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Numele si prenumele consilierului de probatiune:                                                       |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------+
   II. Sursele de informatii ............................................................................
   ......................................................................................................
   ......................................................................................................
   III. Date privind persoana pentru care a fost solicitat referatul de evaluare ........................
   ......................................................................................................
   ......................................................................................................
   IV. Factorii care influenteaza sau care pot influenta conduita generala a
persoanei pentru care a fost solicitat referatul de evaluare ............................................
   ......................................................................................................
   V. Perspectivele de reintegrare in societate .........................................................
   ......................................................................................................

  Data intocmirii si semnarii referatului                             Consilier de probatiune,
...........................................                ..............................................
                 Intocmit.

                                              Sef serviciu,
                             ...............................................

   ANEXA Nr. 2
la regulament

 

    MINISTERUL JUSTITIEI
    Serviciul de probatiune de pe langa Tribunalul …………………….

 

    PLAN DE SUPRAVEGHERE

 

   I. Introducere
    Numele si prenumele persoanei condamnate/minorului:
    Data si locul nasterii:
    Infractiunea savarsita:
    Numarul hotararii instantei:
    Sanctiunea aplicata persoanei condamnate/minorului:
    Perioada supravegherii:
    Data inceperii:
    Data incheierii:
    Numele si prenumele consilierului de probatiune:
   II. Masurile si/sau obligatiile impuse de instanta de judecata si mijloacele utilizate pentru asigurarea indeplinirii lor …………………………….
   III. Nevoile criminogene si sociale ale persoanei condamnate/minorului si obiectivele stabilite in vederea diminuarii acestora ……………………..
   IV. Riscul savarsirii din nou a unor infractiuni/riscul de a pune in pericol siguranta publica si riscul de sinucidere sau autovatamare ………………..
   V. Metodele de interventie propuse in vederea solutionarii nevoilor identificate si diminuarii riscului …………………………………….
   VI. Data, locul si frecventa intrevederilor dintre consilierul de probatiune si persoana condamnata/minor pe perioada supravegherii ……………………
   VII. Descrierea programului de interventie, stabilit ca obligatie de catre instanta (daca este cazul) ……………………………………………..
   VIII. Descrierea activitatii, a locului de executare si a programului de lucru, in cazul persoanei condamnate/minorului fata de care s-a stabilit prestarea unei activitati neremunerate intr-o institutie de interes public (daca este cazul) ……………………………………………………..
    Persoana condamnata/minorul a luat cunostinta de continutul planului de supraveghere si intelege sa coopereze in executarea obligatiilor ce ii revin.

 

    Data semnarii planului de supraveghere …………………………
   

   Consilier de probatiune,                                  Am luat cunostinta.
...............................                           Persoana condamnata/minor,
                                                  ..........................................

Lasă un comentariu