Drepturile pasagerilor care calatoresc cu avionul

Regulamentul nu contine prevederi clare referitoare la cantitatea de mâncare sau valoarea bonurilor alimentare oferite si nici nu se specifica dupa cât timp întârzierea zborului poate fi catalogata „anulare“.

 

În cazul anularii, pasagerii sunt despagubiti în functie de lungimea în km a zborului.

Pasagerii care calatoresc cu avionul au aceleasi drepturi, chiar daca aleg o companie low cost sau un zbor de linie, la orice clasa. Regulamentul european în domeniu nu face nicio diferentiere privind respectarea drepturilor în functie de pretul platit pentru bilet sau modul de rezervare si plata. Normele europene obliga companiile aeriene sa includa în pretul final al biletului toate taxele, chiar daca rezervarea se  face pe o pagina web sau direct de la reprezentanta operatorului.

La pret vor fi atasate toate clauzele contractului, în functie de normele interne ale companiei, care trebuie sa se supuna regulamentului european. Companiile low cost pot introduce, însa, clauze referitoare la anularea sau modificarea datei calatoriei de catre pasager. De cele mai multe ori, zborurile ieftine sau cele aflate la oferta nu pot fi anulate sau schimbate nici macar cu câteva zile înainte, însa mai multi operatori low cost au început sa accepte modificari ale datei de calatorie cu cel mult doua zile înainte de rezervarea initiala. Chiar si asa, taxa de schimbare a datei poate costa uneori cât pretul biletului, compania având dreptul sa-si stabileasca propriile tarife pentru serviciile oferite.

Sursa: Gandul

Lasă un comentariu