Proiectul de ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului Fiscal

Proiectul de OUG al MFP vizeaza o serie de masuri financiar-fiscale, care nu permit deducerea cheltuielilor de functionare, intretinere si reparatii ale autovehiculelor, inclusiv cheltuielile privind combustibilul, atat in cazul

 

societatilor comerciale, cat si in cazul persoanelor care desfasoara activitati independente.

Astfel, la calculul profitului impozabil si al venitului din activitati independente nu vor fi deductibile „cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii, inclusiv cheltuielile privind combustibilul, aferente vehiculelor rutiere motorizate care sunt in mod normal utilizate pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kilograme si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului (…)”. Exceptie fac vehiculele care sunt utilizate pentru transportul cu plata de persoane, cum este de exemplu activitatea de taxi, si cele utilizate pentru inchirierea catre alte persoane sau instruirea de catre scolile de soferi.

Mai mult, proiectul de OUG abroga prevederile care stabilesc, in prezent, ca au deductibilitate limitata la calculul profitului impozabil „cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente autoturismelor folosite de angajatii cu functii de conducere si de administrare ai persoanei juridice, deductibile limitat la cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane fizice cu astfel de atributii”.

TVA nedeductibila la achizitionarea autovehiculelor

Proiectul de OUG mai stabileste ca TVA-ul nu se va deduce „pentru achizitiile de vehicule rutiere motorizate si pentru orice achizitii de bunuri destinate vehiculelor aflate in proprietatea sau in folosinta persoanelor impozabile, inclusiv pentru achizitia de carburanti, lubrifianti, piese de schimb si componente destinate intretinerii, reparatiilor sau modificarilor in regie proprie, cu exceptia vehiculelor care se inscriu in oricare din urmatoarele categorii:
a) vehiculele utilizate in scop comercial, respectiv in vederea revanzarii;
b) vehiculele utilizate pentru transportul cu plata de persoane, inclusiv pentru activitatea de taxi;
c) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchirierea catre alte persoane, instruirea de catre scolile de soferi, transmiterea folosintei in cadrul unui contract de leasing financiar sau operational.”

Prin achizitie de vehicule, in sensul proiectul de act normativ, se intelege cumpararea unui vehicul din Romania, importul sau achizitia intracomunitara a vehiculului. Prevederile proiectului de OUG vizeaza si obtinerea unui vehicul in cadrul unui contract de leasing financiar.

Nededucerea TVA se aplica „pentru orice vehicule rutiere motorizate, care sunt in mod normal utilizate pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kilograme si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului.”

Totodata, proiectul de OUG limiteaza dreptul de deducere al TVA la 30% pentru cheltuielile cu serviciile legate de autovehicule, inclusiv cheltuielile de modificare, reparare sau intretinere, chiria sau rata de leasing operational.

Brent Valmar, Porsche Romania: „Vom asista la un salt inapoi cu 20 de ani”

Porsche Romania, unul dintre liderii pe piata importurilor auto din tara, considera deductibilitatea a doar 30% din cheltuieli „o masura total aberanta”, care va favoriza reparatiile in unitati de service neautorizate si va conduce la cresterea evaziunii fiscale.

„Proiectul de ordonanta de urgenta pentru modificarea legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal este total aberant, intrucat va favoriza vanzarea de masini second-hand la negru, lucru care va suprima vanzarea de masini noi”, a declarat Brent Valmar, director general Porsche Romania.

„Faptul ca nu se va mai permite deducerea cheltuielilor cu masinile de firma, va favoriza reparatiile la colt de strada, cand ne reparam cu totii masinile in garaje sau in spatele blocului. Vom asista la un salt inapoi cu 20 de ani, iar toate investitiile in retelele autorizate de service si in instruirea de personal calificat se vor duce pe apa sambetei si pe cale de consecinta se vor reduce dramatic incasarile din TVA la bugetul de stat, masura propusa avand un efect contrar celui dorit”, adauga Brent Valmar.

Un comentariu la „Proiectul de ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului Fiscal”

  1. cat de constitutionala este aceasta OGU, atata timp cat nu intra in vigoare dupa 6 luni de la emitere ( asa cum prevede legea 571/2003)?

    cand s-a pus problema scutirii de impozit a profitului reinvestit, aceeasi guvernanti motivau ca legea 571/2003 nu le da dreptul sa faca acest lucru imediat.

Lasă un comentariu