„Maşinile se lovesc de capete de pod, refugii de tramvai, garduri. Omul simte nevoia să transforme în lichidităţi maşina, şi cui să o vândă, dacă nu asiguratorilor?”, se plâng asiguratorii

Românii au găsit o metodă inedită de a scăpa de ratele la maşinile luate în leasing şi de a face şi un mic profit pe deasupra. În ultima vreme tot mai mulţi şoferi, confruntaţi cu probleme de “lichiditate”, preferă să intre cu

 

propriul autovehicul într-un cap de pod pentru ca apoi asiguratorul să îl despăgubească.

Reprezentanţii companiilor de asigurări se declară de-a dreptul dezarmaţi în faţa abundenţei de astfel de cazuri. “În ultimele şase luni toţi şoferii au devenit brusc iubitori de animale. Se evită astfel, în ultima secundă, câini, pisici şi alte orătănii care circulă pe şosele, aşa că se lovesc capete de pod, refugii de tramvai, garduri de către maşini care au doar doi ani de leasing şi omul simte nevoia să transforme în sume lichide maşina. Şi cui să vândă maşina, dacă nu firmei de asigurări?!”, a povestit şeful Direcţiei Asigurări Auto al Omniasig, Liviu Stoicescu. 

Potrivit acestuia, daunele pe sectorul auto au crescut în mod îngrijorător în ultima perioadă. De ce recurg şoferii la astfel de tertipuri, care de altfel nu reprezintă o noutate, fiind celebre cazurile de peste Ocean în care, de exemplu, proprietarii de restaurante îşi incendiau afacerea pentru a primi banii de despăgubire de la compania de asigurare? Confruntaţi cu mari greutăţi în achitarea ratelor la maşina luată în leasing, în loc să o predea companiei de leasing şi să piardă banii pe care i-au achitat până atunci, şoferii inventivi apelează la înscenarea de accidente care să ducă la o daună totală, adică, de exemplu, la distrugerea blocului motor.

Astfel că asiguratorul îl va despăgubi pe client la valoarea înscrisă pe poliţa de asigurare, care este oricum mai mare decât suma pe care şoferul ar putea să o obţină dacă ar vinde maşina la târgul de maşini, de exemplu. Aceasta doar în cazul în care compania de asigurări nu descoperă că este vorba de o înscenare, de o fraudă. În caz contrar, compania plăteşte despăgubirea pe baza asigurării Casco. Unele poliţe Casco au şi franşiză, adică partea de pagubă care revine clientului, în caz de daună.

Dar să luăm un exemplu. Pentru o Toyota Yaris, cu motor pe benzină, de un litru, an de fabricaţie 2006, cu dotări de bază, valoarea de despăgubire este de 7.992 euro în al treilea an, în timp ce pe autovit.ro, pentru un model similar, din acelaşi an, dar cu motorizarea diesel (cea mai scumpă) şi cu toate dotările, preţul cerut era de 7500 euro.

Se scumpesc poliţele Casco

Companiile de asigurări pregătesc noi scumpiri ale primelor pentru Casco. “Pierderile din segmentul auto nu pot fi suplinite de pierderile din celelalte tipuri de asigurări. În ultimele trei luni s-a resimţit o scădere accentuată a primelor brute subscrise pe segmentul auto. Practicăm tarife net inferioare faţă de media din UE, iar despăgubirea este cu 30% mai mare decât media din UE. Trebuie să luăm în calcul o scumpire a poliţelor Casco, în condiţiile îmbunătăţirii serviciilor”, spun la unison reprezentanţii companiilor de asigurări, care nu au dorit deocamdată să precizeze cu cât ar putea majora preţurile la Casco.

 

gandul

 

Lasă un comentariu