Modificari la noua lege a audiovizualului 2010

Prevederile noii legi a audiovizualului, aflata în promulgare, pot reprezenta un balon de oxigen pentru o industrie serios afectata de criza. Analistii atrag însa atentia asupra riscurilor ce pot decurge din aplicarea defectuoasa a

acestora.

Dupa ce România a devenit, în decembrie 2008, teoretic prima tara europeana care a adoptat directiva UE a serviciilor audiovizuale, abia la sfârsitul lunii octombrie 2009, legea audiovizualului a fost completata si, practic. Senatul a aprobat o ordonanta de urgenta, emisa în luna mai, promulgata în 10 noiembrie de presedinte, care completeaza legea audiovizualului si vine sa schimbe piata de profil. Foarte la timp, având în vedere modificarile în ceea ce priveste publicitatea din media audiovizuala, în scadere cu circa 30% fata de anul trecut, potrivit estimarilor analistilor.

PRINCIPALELE MODIFICARI

Digitalizarea Operatorii vor fi selectati de ANCOM, legea mentionând posibilitatea conditionarii acordarii licentelor de utilizare a frecventelor radio în sistem digital terestru de plata unei taxe de licenta.

Abrogarea interdictiei detinerii de licen­ta audiovizuala de catre asociatii sau ac­tionarii cu peste 10% din capitalul social ori din drepturile de vot ale societatii, daca au fost condamnati penal printr-o hotarâre jude­ca­toreasca ramasa definitiva.

Publicitate Se elimina obligatia difuzarii grupate a publicitatii, dar si a separarii acesteia de continutul editorial. Se pot pronunta numele diverselor firme în  timpul emisiunilor.

Sanctiuni Valoarea minima a amenzilor con­traventionale va creste de la 2.500 la 5.000 lei, iar valoarea maxima a acestora a fost majorata de la suma de 100.000 la 200.000 lei. Practic, atât valoarea minima, cât si cea maxima a amenzilor a fost dublata.

Sursa: Capital

Lasă un comentariu