Tinerii întreprinzatori nu vor beneficia de neimpozitarea profitului si salariilor

Noua varianta a proiectului cuprinde doar sapte tipuri de faciliti care vor fi acordate întreprinzatorilor debutanti, fata de zece în forma publicata de Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri în luna februarie,

 

 

cea mai notabila modificare fiind eliminarea scutirii de la plata impozitului pe profit pe durata în care societatea are calitatea de firma starter si în mod exceptional pentru o perioada de înca doi ani calendaristici, dupa expirarea acestei perioade.

De asemenea, a fost eliminata prevederea prin care se acorda scutirea de la plata impozitului pe salariu pentru cinci salariati, angajati pe durata nedeterminata, pentru un venit impozabil nominal echivalent cu 500 euro. Se va acorda o scutire de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori, potrivit legii, pentru veniturile aferente timpului lucrat de patru salariati, angajati pe durata nedeterminata.

“Aceasta perioada constituie stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, iar pentru stabilirea si calculul drepturilor prevazute de Legea 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale se utilizeaza venitul brut realizat lunar, la care asiguratul datoreaza contributia individuala de asigurari sociale”, se mentioneaza în proiectul de ordonanta publicat pe site-ul Ministerului Economiei.

În vechea forma angajatorul era scutit de la plata CAS pentru veniturile aferente timpului lucrat de cinci salariati, angajati pe durata nedeterminata.

Tinerii antreprenori, cu o vârsta de pâna la 35 de ani, vor mai beneficia de scutirea de la plata taxelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si, respectiv, de oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale, vor avea acces prioritar la închirierea spatiilor pentru desfasurarea activitatii în cadrul structurilor de sprijinire a afacerilor – incubatoare de afaceri, parcuri tehnologice si de software, iar angajatii si asociatilor vor putea accesa orice forma de instruire, informare si documentare în domeniul afacerilor, organizata de Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri si de unitatile din subordinea sau în coordonarea acestuia.
Sursa: Money

Lasă un comentariu