Care sunt riscurile alegerii constatarii amiabile de accident va invata Casa de avocatura Coltuc

Desi peste 50% din dosarele de dauna avizate in acest an au fost deschise in baza formularelor de constatare amiabila si procedura pare mai putin birocratica, uneori se poate dovedi greoaie.

 

 

Potrivit raportarilor transmise de societatile de asigurari, peste 55% din dosarele de dauna avizate in acest an pe baza RCA au fost deschise in baza formularelor de constatare amiabila de accident. Procedura e mai putin birocratica, insa sunt cazuri in care recuperarea banilor de la asigurari poate fi intarziata cu lunile pe motiv ca actele depuse nu sunt in regula sau pentru ca accidentul pare suspect.

Asiguratorul poate face investigatii in orice situatie

Desi autoritatile sustin ca procedura constatarii amiabile se aplica cu succes de foarte mult timp in majoritatea statelor europene, la noi inca are sincope: multi soferi se plang de faptul ca deschiderea unui dosar de dauna dureaza prea mult sau ca sunt acuzati ca si-au inscenat propriile accidente.

Specialistii CSA sustin insa ca formularul de constatare amiabila nu “largeste mana” asiguratorului sa invinuaiasca un sofer ca si-a inscenat accidentul, dar nici nu-l stramtoreaza.

Reguli: Formularul trebuie completat corect si semnat de ambele parti

“Depunerea formularului Constatare amiabila de accident de catre oricare dintre cele doua parti implicate reprezinta avizare de dauna si obliga asiguratorul sa deschida dosarul de dauna si sa efectueze constatarea pagubelor”, potrivit articolului 13 din Norma privind utilizarea formularului Constatare amiabila de accident. Atat timp cat formularul a fost completat corect si semnat de ambele parti, asiguratorul nu poate refuza deschiderea dosarului de dauna.

“In aceste conditii, daca asiguratorul nu-si indeplineste obligatiile, consumatorul are posibilitatea de a sesiza Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, institutie abilitata sa faca verificari si sa aplice sanctiuni contraventionale in acest domeniu”, explica Mihai Titichi, sef Serviciu juridic la Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania.

Sursa: EvZ

Lasă un comentariu