Acte necesare pentru eliberarea buletinului furat sau pierdut

Pentru eliberarea unui nou act de identitate in locul celui declarat pierdut, furat, distrus sau deteriorat, cetateanul trebuie sa se prezinte la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor de la locul de domiciliu sau de resedinta, unde va depune un nou set de acte.

 

 

Astfel, avand in vedere situatia in care se afla, persoana trebuie sa prezinte urmatoarele acte:
– cererea pentru eliberarea actului de identitate;
– actul de identitate, numai in cazul in care acesta a fost declarat deteriorat;
– dovada eliberata de catre unitatea de politie unde a fost reclamat furtul, daca este cazul;
– certificatul de nastere, original si copie;
– certificatul de casatorie, in cazul persoanelor casatorite sau al sotului supravietuitor, original si copie;
– certificatul de deces al sotului/sotiei decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
– hotararea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie;
– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum si, dupa caz, a celui cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie;
– un document emis de institutii sau autoritati publice – pasaport, permis de conducere – original si copie;
– chitanta reprezentand contravaloarea actului de identitate;
– timbru fiscal ori documentul cu care face dovada achitarii, in conditiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru.

Lasă un comentariu