Cum obtii despagubirea aferenta asigurarii de locuinta va invata Casa de avocatura Coltuc

Ai suferit o dauna! Ce ai de facut? Anunta in cel mai scurt timp posibil organele abilitate (Politie – in caz de efractie, Pompieri – in caz

 de incendiu sau explozie), care vor intocmi
procese verbale de constatare sau de cercetare, dupa caz.Informeaza compania sau brokerul de asigurari la care ai incheiat polita despre producerea evenimentului.

 

 

 

 

Cum obtii despagubirea?

 

Un reprezentant al companiei de asigurari va constata daunele produse si va propune solutii de reparatie/inlocuire.

• Completeaza cererea de si depune-o la .
• Plata despagubirilor se efectueaza dupa 10-30 de zile de la data depunerii documentatiei complete, conform politei si legislatiei in vigoare.

Atentie! NU demara lucrarile de reparatii pana la sosirea unui reprezentant al companiei de asigurari!

Compania de asigurari poate amana/refuza plata despagubirii daca:

• in legatura cu dauna a fost demarata o ancheta sau o procedura penala impotriva asiguratului;
• cererea de despagubire este frauduloasa ori are la baza declaratii care se dovedesc false.

Reguli generale de siguranta

Cum ai grija de locuinta ta?

• Nu face modificari care pot afecta structura de rezistenta a cladirii;
• Nu amana lucrarile de intretinere si reparatie a locuintei;
• Nu depozita materiale infl amabile in interiorul locuintei sau pe balcon;
• Verifi ca periodic instalatia de gaze; solicita persoanelor specializate curatarea si repararea anuala a cosurilor de fum;
• Nu folosi instalatii de incalzire improvizate sau cu defecte si nu le lasa nesupravegheate;
• Cand pleci in vacanta, scoate din priza toate aparatele electrice si verifi ca instalatiile de utilizare a gazelor.

Cum iti protejezi locuinta de hoti?

• Monteaza o usa confectionata dintr-un material rezistent la solicitari mecanice si termice, prevazuta cu un sistem de inchidere securizat, in mai
multe puncte;
• Monteaza un sistem de alarma si apeleaza la fi rme de paza si protectie.

Pentru sesizari si reclamatii contacteaza:

• Asiguratorul tau
• CSA – Comisia de Supraveghere a Asigurarilor

In caz de URGENTA, suna la 112!

Lasă un comentariu