Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a facut public faptul ca procurorii Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au dispus, la data de 10 august 2011, prin rechizitoriu, trimiterea in judecata a inculpatilor NIDELEA DORIN sub aspectul savarsirii infractiunii de ucidere din culpa precum si a inculpatilor MAMALIGAN ION, BORODEA GELU-MARIAN, CAPATINA GIGI-IONUT si DRAGAN IULIAN-LUCIAN sub aspectul savarsirii infractiunii de marturie mincinoasa.
Potrivit unui comunicat al PICCJ, la 16 septembrie 2005, in jurul orelor 21:30, pe D.N. 5B, la km 18 + 750, a avut loc un grav accident de circulatie, in urma caruia au decedat doi agenti de politie, respectiv numitii D.M. si B.C.
Probele administrate in cauza au relevat ca, cei doi agenti de politie se deplasau dinspre comuna Ghimpati spre municipiul Giurgiu, cu autoturismul marca Dacia 1310, apartinand Inspectoratului de Politie al Judetului Giurgiu, iar in spatele lor circula, la volanul autoturismului Dacia Solenza, un alt agent de politie, numitul D.M.A. colegul victimelor.
La km 18 + 750, pe sensul de mers Ghimpati – Giurgiu autoturismul Dacia 1310 a lovit o remorca nesemnalizata, a carei platforma era incarcata cu lemne si care era parcata cu rotile din stanga pe carosabil. Ca urmare a impactului si opririi bruste, autoturismul Dacia 1310 a fost lovit din spate de autoturismul Dacia Solenza. Impactul a provocat deschiderea oblonului din spate al platformei remorcii, lemnele au cazut, autoturismul Dacia 1310 a luat foc, iar cei doi agenti de politie aflati in autoturism nu au mai putut fi salvati, astfel incat au decedat. Potrivit raportului medico-legal de autopsie intocmit in cauza, moartea victimelor a fost violenta si s-a datorat carbonizarii survenite pe 100% din suprafata corporala, produsa prin flacara, in conditiile unui accident rutier.
Probatoriul administrat in cauza a relevat ca focul s-a extins cu repeziciune si, pentru a evita extinderea incendiului si asupra lemnelor ramase in remorca, inculpatul Nidelea Dorin, proprietarul acesteia, a agatat remorca la tractorul sau si a mutat-o pe partea opusa a drumului, in afara partii carosabile, iar martorul D.M.A. cu ajutorul persoanelor aflate in zona au mutat autoturismul Dacia Solenza, in afara partii carosabile.
Pe parcursul urmaririi penale, inculpatii Mamaligan Ion, Borodea Gelu-Marian, Capatina Gigi-Ionut, Dragan Iulian-Lucian, in mai multe randuri, au facut afirmatii mincinoase cu privire la imprejurarile esentiale ale cauzei asupra carora au fost intrebati.
Astfel, in contextul in care remorca a fost mutata de la locul impactului, pentru a se evita un incendiu de proportii, inculpatii au facut afirmatii mincinoase cu privire la locul in care a fost parcata remorca in care a intrat autoturismul Dacia 1310. Asa fiind, au sustinut ca remorca era parcata in afara partii carosabile, cu toate rotile pe iarba, desi din coroborarea probelor privind mecanismul producerii accidentului a rezultat ca, in momentul impactului, roata stanga spate a remorcii se afla pe suprafata partii carosabile. Cu privire la sinceritatea declaratiilor asupra locului in care a fost parcata remorca, inculpatii Nidelea Dorin, Mamaligan Ion, Borodea Gelu-Marian si Dragan Iulian-Lucian au fost supusi unui test pentru determinarea comportamentului simulat, care a relevat nesinceritatea.
Potrivit probatoriului administrat in cauza a rezultat ca stationarea remorcii, pe timp de noapte si partial, pe partea carosabila a unui drum public, fara sa fie semnalizata corespunzator, a constituit tot timpul o potentiala stare de pericol. De asemenea, potrivit probelor administrate, cauza ce a determinat urmarile deosebit de grave, respectiv decesul celor doua persoane a constituit–o prezenta remorcii nesemnalizate, deoarece, conducatorul autoturismului Dacia 1310, nu putea anticipa prezenta pe timp de noapte, pe partea carosabila, a unui drum national, a unui obstacol neiluminat. In aceste conditii date, timpul avut la dispozitie nu i-a permis conducatorului autoturismului Dacia 1310 sa poata initia una din manevrele de evitare a accidentului, si in plus, in fata acestei remorci, se mai aflau alte doua remorci, precum si un autocamion, apartinand tot inculpatului Nidelea Dorin, astfel incat prezenta unui lant de obstacole de mari dimensiuni, pe un drum public au creat cadrul ce a determinat urmarile deosebit de grave.