Reclamatie abuz bancar

Reclamatie abuz bancar

https://plus.google.com/110371156225898714711/posts/ipQDMSPie1i

Reclamatie abuz bancar

În momentul în care constată o neregulă în contractul cu banca, clienţii tind să închidă ochii şi să accepte ceea ce le cere banca sau încearcă soluţionarea amiabilă. Totuşi, o asemenea situaţie este un precedent periculos. Toleranţa sau necunoştinţa unora încurajează instituţia financiară să persevereze în comportamentul abuziv, ba chiar să depăşească flagrant limitele, în unele cazuri. Iar practicile abuzive nu se regăsesc numai în cazul băncilor, ci şi în cazul instituţiilor financiare non-bancare.

Atunci când lucrează cu instituţiile financiare, clienţii trebuie să înţeleagă faptul că, în mod legal, orice informaţie este transparentă. Dacă un angajat al instituţiei încearcă să ascundă anumite informaţii sau dacă în contract apar mai puţine costuri decât se achită faptic, atunci situaţia trebuie tratatată cu seriozitate. Banca respectivă sau acea instituţie financiară non-bancară abuzează de drepturile pe care le are. Peste 6.000 de persoane au depus reclamaţii la ANPC între 2012 şi 2013 şi 40% dintre aceastea au fost declarate întemeiate, după investigaţii. Cei mai mulţi clienţi se plâng de:

  • Nerespectarea clauzelor contractuale
  • Neînscrierea în contractul de credit a tuturor comisioanelor
  • Existenţa clauzelor abuzive
  • Perceperea comisionului de risc
  • Neînchiderea conturilor solicitate
  • Informare incompletă şi/sau incorectă
  • Eliberare de card cu întarziere
  • Blocare cont
  • Modificare dată de plată scadentă
  • Neeliberare document de stingere a obligaţiilor de plată
  • Neeliberare grafic de rambursare
  • Lipsa unei copii a contractului
  • Refuz reeşalonare
  • Mărire rată lunară de credit
  • Popriri abuzive pe salariu/pensie
  • Refuz creditare
  • Tratament preferential la ghişeu pentru clienţii băîncii faţă de nonclienţi.

Toate aceste probleme şi multe altele au fost descoperite de ANPC şi sancţionate în consecinţă, în urma controalelor efectuate. Între 2012 şi 2013, peste 400 de filiale bancare şi IFN-uri au primit amenzi în valoare de 3,64 milioane lei, potrivit datelor publicate de instituţie. Cea mai mare amendă a fost de 80.000 lei.

Serviciile financiare trebuie să fie transparente, mai ales în condiţiile economice pe care le parcurgem, când multora le este greu oricum să îşi returneze creditele. Nu trebuie să existe ambiguităţi care să trădeze încrederea clienţilor. Totuşi, încă există multe bănci care nu prezintă în oferte, uneori nici în contracte, toate costurile pentru serviciile prestate. Tocmai de aceea, noi vom desfăşura acţiuni de control ori de câte ori este necesar”, au declarat oficialii ANPC.

Potrivit ANPC, numărul reclamaţiilor în domeniul bancar au fost ceva mai puţine în prima jumătate a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În schimb, a crescut numărul nemulţumirilor legate de activitatea instituţiilor financiare non-bancare.


Un comentariu la „Reclamatie abuz bancar”

  1. Buna ziua. Am refinantat prin Banca Romaneasca un card credit deschis la Raiffeisen. In data de 11.09.2014, am fost sunat de catre Raiffeisen ca au intrat banii trimisi de catre B. Romaneasca. Dupa n incercari de a ma convinge sa nu renunt la card, mi s-a spus ca trebuie sa achit un comision de 376 ron plus o diferenta de bani de 0,75 ron pt achitarea cardului. Am achitat sumele pretinse totodata completand un formular solicitand inchiderea cardului. La solicitarea mea mi s-a adus la cunostinta ca dupa 2-3 zile imi va elibera o adresa precum ca, cardul este achitat si nu mai pot sa-l accesez, urmand ca pe 22.09.2014, urmatorul extras de cont sa primesc si adresa inchidere card. Prezentandu-ma dupa 4 zile pt. prima adresa mi s-a comunicat ca nu a sosit din Banca Centrala, urmand sa ma instiinteze telefonic cand pot sa o ridic. In data de 22.09.2014, am fost sunat de catre Banca Centrala Raiffeisen precum ca am depasit termenul scadent pt.plata ratei la card. Prezentandu-ma la Banca emitenta pt. lamuriri mi s-a spus ca, comisionul de 376 ron al Bancii l-au virat in contul meu curent de salariu(fara a mi se comunica acest lucru) urmand apoi sa-l ia de acolo pe data de 15.09.2014. Deoarece pe 12.09.2014, mi-a fost virat salariul, ridicandu-mi toti banii de pe card nu au mai avut de unde sa-si ia acei 376 ron. Este normal sa platesc un comision al Bancii sa-l vireze in contul meu fara sa ma instiinteze,( ca sa-i las acolo ) dupa care la 2-3 zile sa-l ia Banca? daca e comisionul Bancii nu e normal ca in momentul in care l-am platit sa intre la ei in cont? Dupa multe discutii aprinse cu persoana de la Banca, am platit din nou acel comision primind asigurari ca nu voi plati nimic in plus, banii regasindu-se din data de 11.09.2014, data in care am si solicitat inchidera cardului. Toate bune pana de curand cand am primit extrasul de cont aferent cardului respectiv in care mi se comunica ca am de plata o suma dubla si un pic fata de cat plateam de obicei, cu toate ca am depus cerere de inchidere cu o luna in urma, fiind chemat de ei ca banii au fost trimisi de catre Banca Romaneasca si platindu-le si comisioanele nesimtite. Detin copie cerere inchidere card, chitantele de la plata comisioanelor si acoperirea totala a contului. Ce ma sfatuiti sa fac?
    Va multumesc

Lasă un comentariu