Comisioane ascunse, dobânzi umflate, costuri netransparente sunt doar câteva dintre practicile bancare care au adus nemulţumiri clienţilor care şi aşa îşi plăteau cu greu ratele. În ultimii trei ani, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa au fost înregistrate 32 de procese cu băncile privind clauzele abuzive din contracte. Potrivit reprezentanţilor CJPC
Constanţa, reclamaţiile clienţilor au vizat Alpha Bank, BCR, ATE Bank, OTP Bank, Piraeus Bank România, Bancpost, Volksbank. Dacă o parte dintre procese au fost deja câştigate, altele sunt încă pe rolul instanţelor. Dacă ne orientăm după deciziile instanţelor din întreaga ţară, Volksbank conduce în topul neregulilor din contractele bancare. Banca a fost obligată în mai multe rânduri, prin sentinţe definitive şi irevocabile, să restituie clienţilor banii din comisioanele considerate abuzive şi să modifice clauzele contractuale. Eliminarea comisionului de risc, redenumit ulterior în comision de administrare, a fost principala cerere a clienţilor care au dat judecată Volksbank. Nici Banca Comercială Română nu a scăpat de procesele intentate de clienţii nemulţumiţi de practicile băncii. Aceştia s-au adresat instanţelor fiind nemulţumiţi de clauzele netransparente care permiteau băncii să modifice dobânda.