RBS – CLAUZE ABUZIVE CONTRACTE RBS

1. Clientii: mentinerea in mod ilegal a cuantumului dobanzilor, in conditiile in care toti avem stabilita in contracte dobanda in functie numai de cotatia EURIBOR/ROBOR/LIBOR in conditiile in care aceste cotatii au scazut asa cum au fost publicate pe site-urile oficiale”

Banca: formula de calcul a dobanzii este reprezentata de indicele de referinta EURIBOR/ROBOR/LIBOR la care se adauga marja fixa a bancii. Valoarea marjei bancii este formata din diferenta dintre dobanda dvs. si valoarea indicelui de referinta. OUG le da voie sa faca lucrul asta: banca poate introduce o marja fixa.
2. Clientii: comunicarea cu mai putin de 24 ore inainte de momentul intalnirii a unor draft-uri de AA prin posta electronica numai unui nr restrans de clienti
Banca: suntem in termmenul legal de 90 de zile
3. Clentii: neimplementarea in mod corect a dispozitiilor OUG in AA
Banca: am respectat cu rigurozitate prevederile legale
4. Clientii: stabilirea in mod abuziv si aleatoriu a unei marje in conditiile inexistentei acesteia in contractele cadru
Banca: dobanda se calculeaza in functie de EURIBOR/ROBOR/LIBOR la care creditorul poate adauga o marja fixa pe toata durata derularii contractului. Elementele care intra in formula de calcul a variatiei dobanzii si valoarea acestora sunt afisate pe site si la toate punctele de lucru.
5. Clientii: intraducerea in mod abuziv a unor comisioane neexistente in contractul cadru
Banca: AA reglementeaza doar comisioanele prevazute la art 36 din OUG (comision de administrare, compensatie in cazul rambursarii anticipate, costuri aferente asigurarilor, penalitati si un comision unic pt servicii prestate la cererea consumatorului). Aceste comisioane se regeseau si in contractul cadru.
6. Clientii: incercarea de inducere in eroare a clientilor RBS in legatura cu comisionul de gestiune care in abordarea RBS este considerat acelasi cu comisionul de administrare.
Banca: termenii „gestiune” si „administrare” sunt sinonimi. Banca presteaza activitati de monitorizare permanenta a creditului in prisma implinirii sau neimplinirii de catre imprumutat a obligatiilor contractuale.
7. Clientii: comunicarea la numeroase petitii facute in mod individual de catre clientii bancii a unor raspunsuri neprofesionale care nu au legatura cu solicitarea efectiva.
Banca: banca a raspuns de o maniera profesionista tuturor reclamatiilor

8. Clientii: mentinera in mod ilegal a unor clauze declarate ca fiind abuzive atat in legislatia aplicata cat si de autoritatile competente (ex: art. 44., 4.5, 4.6… dn contractul cadru)

Banca: aceste articole au fost reglementate in contract cu respectarea legislatiei in vigoare la acea data. Acum sunt sunt reglementate prin AA respectand OUG.

sursa BNR

Lasă un comentariu