Mai pot cere operatorii de telefonie mobile o taxa de reziliere in 2017?

Imagini pentru taxa de reziliere telefon

Operatorii de telefonie mobilă n-au voie să ceară clienţilor o taxă de reziliere, potrivit Legii nr. 193/2000, atunci când aceştia din urmă vor încetarea serviciilor înainte de expirarea duratei minime contractuale

Concret, deşi Codul consumului prevede în mod expres că dreptul consumatorilor la denunţarea sau rezilierea unui contract nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, legea apără şi dreptul firmelor de a cere despăgubiri, atunci când există o justificare.

„În temeiul art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, legiuitorul înţelege să apere, pe de altă parte, şi dreptul operatorului economic de a putea solicita despăgubiri clientului în situaţia în care acestea sunt justificate, dar fără a se defini în ce condiţii despăgubirile vor fi considerate juste”

Ce poţi să faci dacă ţi se cere o taxă de reziliere

Atunci când se doreşte încetarea serviciilor fără plata unei taxe de reziliere, clienţii trebuie să informeze operatorul de telefonie mobilă, cu respectarea unui termen de preaviz, cu privire la intenţia de a denunţa contractul în mod unilateral.

2 comentarii la „Mai pot cere operatorii de telefonie mobile o taxa de reziliere in 2017?”

  1. Buna ziua,
    Stimate domnule avocat doresc să știu dacă după efectuarea taxei de succesiune acum un an și jumătate se mai poate reveni sau de poate sparge? Tatal meu a fost de acord la notar să renunțe la toată partea de moștenirea a mamei dobandita de la părinți ei, iar restul s-a împărțit la jumătate. Este corect? Poate el să revină acum și în ce condiții?
    Vă mulțumesc!
    Cu respect, Emanuel Ignat

Lasă un comentariu