Noi masuri fiscale pentru anul 2021, ajutor de stat pentru Horeca

HoReCa: Noi masuri fiscale pentru anul 2021, ajutor de stat pentru Horeca

HoReCa Noi masuri fiscale pentru anul 2021 ajutor de stat pentru Horeca
HoReCa Noi masuri fiscale pentru anul 2021 ajutor de stat pentru Horeca

Coltuc si asociatii sai este lider in Romania pe consultanta in afaceri si recuperari creante. Ajutam firmele din Horeca de peste 17 ani! #coltuc #horeca

https://coltucsiasociatii.ro/horeca-noi-masuri-fiscale-pentru-anul-2021-ajutor-de-stat-pentru-horeca/livecoltucsiasociatii

 

 

Finalul anului 2020 a fost marcat de mai multe schimbari legislative, aplicabile incepand cu anul 2021.:

  1. In 31.12.2020 s-a publicat in Monitorul Oficial, OUG nr. 224 care aduce cateva masuri de sprijin in domeniul HoReCa Schema de ajutor de stat prevede acordarea de finantare din fonduri publice nationale si/sau din fonduri externe.

Ajutorul imbraca forma unor granturi in vederea acoperirii partiale, in cuantum de 20%, a pierderii din cifra de afaceri sau din rulaj, in cazul agentiilor de turism, rezultata din desfasurarea activitatilor aferente codurilor CAEN de mai jos, suferita in anul 2020, comparativ cu anul 2019: 7911, 7912, 7990, 5510, 5520, 5530, 5590, 5610, 5621, 5629, 5630.

Beneficiarii acestei scheme de ajutor de stat vor avea obligatia mentinerii activitatii pentru care au obtinut finantare pentru cel putin 6 luni de la data semnarii contractului de finantare. Perioada de suspendare ori intrerupere a activitatii comerciale nu se va lua in calcul la determinarea termenului de 6 luni.

  1. Firmele obligate la plata impozitului specific unor activitati, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, cu completarile ulterioare, nu datoreaza impozit specific pentru perioada 1 ianuarie 2021-31 martie 2021 (OUG 224/2020).
  2. Se amana pana la 31.12.2021 termenul pana la care operatorii de automate comerciale au obligatii dotarii cu aparate de marcat electronice fiscale (OUG 226/2020).
  3. Se suspenda pana la 31.03.2021 sanctionarea agentilor economici pentru neconectarea caselor de marcat la ANAF (OUG 226/2020).
  4. A fost prelungit termenul pentru suspendarea popririlor pana la 31 martie 2021 (OUG 226/2020).
  5. In sectorul public se prelungeste masura acordarii de vouchere de vacanta in suma de 1.450 lei pana la 31.12.2021 si de introduce prevederea ca voucherele aferente anului 2021 se emit numai pe suport electronic.
  6. S-au prelungit pana la data de 31 martie 2021 masura rambursarii TVA cu control ulterior.
  7. In ce priveste obligatia de plata a ratelor scadente aferente imprumuturilor, reprezentand rate de capital, dobanzi si comisioane, acordate debitorilor de catre creditori pana la data de 30 martie 2020, se suspenda la cererea debitorului pentru o perioada cuprinsa intre minimum o luna si maximum 9 luni, conform OUG 227/2020.

De aceasta facilitate pot beneficia atat debitorii carora le-a fost acordata suspendarea obligatiilor de plata pana la 15 iunie 2020, potrivit legii, cat si debitorii care au beneficiat de aplicarea unui moratoriu nonlegislativ sau in ambele cazuri, cu conditia ca perioada maxima

de suspendare a obligatiilor de plata, care va include, daca este cazul, perioada de suspendare anterioara, sa nu depaseasca cumulat 9 luni, indiferent daca aceste 9 luni cumulate au fost acordate in temeiul unui moratoriu legislativ, al unui moratoriu nonlegislativ sau al ambelor cazuri, cat si debitorii care nu au solicitat aceasta suspendare pana la 15 iunie 2020, potrivit legii, pentru creditele acordate pana la data de 30 martie 2020.

  1. S-au prelungit pana la 30 iunie 2021 unele masuri de protectie sociala:

– 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei pentru incadrarea in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, a persoanelor peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat in  perioada starii de urgenta sau alerta, din motive neimputabile lor, a tinerilor intre 16 si 29 de ani inregistrati ca someri sau a cetatenilor romani incadrati in aceleasi categorii de varsta, carora le-au incetat raporturile de munca din motive neimputabile lor.

– 35% din remuneratia cuvenita zilei de munca acordata lucratorilor zilieri, pentru o perioada de 3 luni, la alegerea beneficiarului de lucrari.

– 41,5% din salariul aferent zilelor lucrate pentru o perioada de lucru de 8 ore pe zi, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut, pentru angajatii sezonieri (OUG 220/2020).

  1. Se vor acorda zile libere platite pentru parinti in perioada cursurilor online. Parintii vor beneficia, pana la finalizarea cursurilor anului scolar 2020-2021 (30.06.2021), de zile libere platite cu 75% din salariul brut, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut (OUG 220/2020).
  2. Valoarea punctului de amenda in 2021 se mentine la 145 lei.
  3. Ministrul Muncii  a publicat proiectul legislativ care vizeaza majorarea salariului minimbrut de la 2.230 lei la 2.300 lei. Nu exista propuneri de modificare pentru salariul minim al angajatilor cu studii superioare si de asemenea nici pentru modificarea salariului minim in constructii. Aceasta majorare de salariu minim pe economie va impacta si alti indicatori corelati cu acesta, astfel:
  • cresterea contributiei pentru persoane cu handicap neincadrate pentru firmele care au aceasta obligatie (au cel putin 50 de angajati) intrucat acest calcul se raporteaza la salariul minim.
  • modificarea bazei anuale de calcul al contributiei de asigurari sociale in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente/drepturi de proprietate intelectuala  fiindca venitul ales de contribuabil nu poate fi mai mic decat nivelul a 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei unice privind veniturile estimate (Legea 227/2015 art.151).
  • majorarea plafonului in functie de care persoanelor fizice ce obtin venituri non-salariale le poate reveni obligatia de a plati contributii de asigurari sociale si asigurari sociale de sanatate.
  • majorarea normelor de venit pentru veniturile din activitati independente impuse pe baza normelor de venit fiindca norma de venit pentru fiecare activitate desfasurata de contribuabil nu poate fi mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la momentul stabilirii acesteia, inmultit cu 12 (Legea 227/2015 – art.69(3)).
  1. S-a extins lista de documente care se pot comunica prin SPVpotrivit O 3192/2020 cu declaratiile de inregistrare. Vor putea fi trimise si documente, acte sau fisiere emise de MFP/ANAF la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau a altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: fisierele de profil prevazute de Ordinul presedintelui ANAF nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice

pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fisierelor prevazute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, precum si

categoriile de URL-uri utilizate in schimbul de informatii cu sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF, cu modificarile ulterioare, si altele asemenea.

  1. Plafoanele fiscale aplicabile pentru anul 2021 sunt:
  • plafonul pentru microintreprinderi: 4.869.400 lei
  • plafonul pentru aplicarea TVA la incasare: 4.500.000 lei (majorat de la 2.250.000 lei cat a fost in 2020)
  • plafonul pentru a ramane neplatitor de TVA: 300.000 lei
  • plafonul pentru trecerea de la norma la sistem real: 483.710 lei
  • pragurile valorice Intrastat raman 900.000 lei la introduceri cat si la expedieri

 

 

 

Lasă un comentariu