Parlamentului European (PE) a adoptat, miercuri, raportul privind obligatiile de raportare si intocmire a documentatiei necesare in cazul fuziunilor si divizarilor societatilor comerciale cu raspundere limitata

Raportul PE se refera la modificarea mai multor directive comunitare si a fost elaborat pe baza unei propuneri de directiva a Comisiei Europene, cu obiectivul de a contribui la cresterea competitivitatii societatilor din UE,

 

 prin reducerea sarcinilor administrative impuse de legislatia comunitara.

Raportoarea PE, Renate Weber, a salutat propunerea Comisiei Europene pentru o directiva care sa simplifice procedurile de raportare in cazul fuziunilor si divizarilor.

„Obiectivul acesteia este reducerea cu 25% a costurilor administrative ale companiilor europene pana in 2012 cu scopul explicit de a intari competitivitatea companiilor din Uniune. Economiile totale posibile ale masurilor propuse in domeniul dreptului companiilor sunt estimate la un miliard de euro anual. Economiile totale prin propunerea Comisiei sunt estimate la 165 de milioane de euro anual”, a declarat in cadrul dezbaterii parlamentare, Renate Weber.

Propunerea Comisiei Europene urmareste reducerea obligatiilor de raportare in cazul fuziunilor si divizarilor in asa fel incat sa ofere statelor membre si companiilor mai multa flexibilitate in a decide ce rapoarte au cu adevarat nevoie in fiecare situatie in parte.

 

avocatnet

 

Lasă un comentariu