„Romania – Land of Choice“, disputata la OSIM

Disputa asupra proprietatii marcii “Land of Choice” este departe de a se fi incheiat. Dupa ce a aflat ca sloganul “Romånia – Land of Choice” nu ii apartine, Ministerul Turismului (MT) a facut tot ce i-a stat in putere pentru a

dovedi contrariul. Totusi, de-a lungul acestui an, reprezentantii Directiei de Comunicare din cadrul ministerului au facut presei declaratii care se bat cap in cap. Pe de o parte, acestia au spus ca sloganul turismului romånesc a fost lansat pe 19 martie la Tårgul de Turism al Romåniei, iar pe de alta parte, tot ei afirma ca ministerul a folosit pentru prima data aceasta sintagma pe 20 aprilie la Mamaia, la concertul lui Goran Bregovic. Intre timp, un cetatean din Iasi incearca sa obtina drepturile de proprietate intelectuala asupra marcii, afirmånd ca a inregistrat-o inaintea MT.

Un cetatean din Iasi afirma ca a inregistrat la OSIM sloganul “The land of choice” ca marca individuala si verbala, solicitand pentru acesta cinci obiecte de activitate. Potrivit listei de pe pagina web a OSIM, ieseanul a facut inregistrarea la data de 30 aprilie, in timp ce MT a inregistrat marca la o data ulterioara, respectiv 18 mai.
De altfel, reprezentantii ministerului s-au contrazis in declaratiile publice din acea perioada. Ei au declarat, pe de o parte, ca sloganul “Land of Choice” a fost lansat la targul de turism.
“In urma utilizarii sintagmei «Land of choice» cu ocazia Targului de Turism al Romaniei din martie 2009, Ministerul Turismului a depus la OSIM, pe 18 mai, cererea de inregistrare a marcii, iar ulterior a depus o cerere prin care invoca prioritatea acestei marci”, ne-au raspuns reprezentantii MT.
Reamintim insa ca acestia au afirmat cu alta ocazie ca lansarea a avut loc odata cu concertul lui Goran Bregovic la Mamaia, in cadrul programului “Lumina la malul marii”. Mai mult, in comunicatul de presa pe care ministerul l-a dat publicitatii nici nu se pomeneste de campania “Land of Choice”.
“Elena Udrea a lansat, la standul Ministerului Turismului, campania «Turist în România», o campanie de promovare a încrederii în turismul românesc. Pâna la finalizarea brandului de tara, toate evenimentele de promovare, interne si externe, patronate de minister vor purta aceasta marca. Fiecare vizitator al României poate contribui în mod activ la aceasta campanie prin intermediul concursurilor organizate pe noul website al institutiei, www.turism.gov.ro”, se arata in comunicatul de presa postat pe site-ul MT la 19 martie.
Totodata, reprezentantii MT au afirmat ca “Romania – Land of Choice” este unul dintre versurile imnului turistic, lansat pe litoral de 1 mai, nu un slogan.
“A aparut o confuzie, cauzata de faptul ca, dupa concertul Bregovic, noi am proiectat pe ecrane acest text atunci cand am anuntat evenimentele de 1 si 2 mai. Nu este vorba despre un slogan, este o fraza din imnul turistic”, explica atunci purtatorul de cuvant al ministerului, Stefan Lungu.

Aviz de refuz provizoriu de la OSIM
Reprezentantii OSIM i-au dat ieseanului aviz de refuz provizoriu in urma depunerii dosarului de inregistrare a marcii “Land of Choice”, motivand ca “marca solicitata nu poate fi inregistrata, intrucat reprezinta un binecunoscut proiect al Guvernului Romaniei, respectiv al Ministerului Turismului”. Insa in document se arata, de asemenea, ca data lansarii sloganului este 20 aprilie si nu 19 martie, cum au afirmat reprezentantii MT. “Sloganul turismului romanesc «Romania – Land of Choice» a fost lansat duminica seara (20.04.2009), in cadrul concertului Goran Bregovic, si sub el se vor derula campaniile de promovare a turismului romanesc, pana la lansarea brandului de tara, potrivit Ministerului Turismului. In aceste conditii, marca intra sub incidenta art. 6 lit. d, e din Legea 84/1998”, potrivit avizului de refuz provizoriu emis de OSIM.
Campania de promovare a Romaniei in strainatate sub sigla “Romania – Land of Choice” a debutat pe 1 august, clipurile fiind difuzate pe posturile de televiziune Eurosport si CNN. Aceasta se deruleaza pana la finele anului, ulterior imaginea Romaniei urmand sa fie facuta cunoscuta in strainatate prin promovarea brandului turistic, a carei realizare a fost castigata de o asociere de firme spaniole.

gardianul

Lasă un comentariu