Procedura eliberarii carnetelor de munca conform legislatiei din 2011

. Completarea si certificarea inscrisurilor efectuate, in termenul prevazut de lege, a carnetelor de munca pe care inspectoratele teritoriale de munca le au in pastrare si completare

 

 

 

Carnetele de munca completate la zi (cu date aferente pana la 31 decembrie 2010) si certificate de inspectoratul teritorial de munca se vor preda angajatorilor sau titularilor/imputernicitilor legali pe baza de proces-verbal de predare-primire, pana la data de 30 iunie 2011.

Carnetele de munca pastrate si completate de catre inspectoratele teritoriale de munca se predau angajatorilor conform programarii postate pe site-ul acestora si afisate la sediu, iar titularilor/imputernicitilor legali pe baza unei cereri.

II. Certificarea si contrasemnarea pentru legalitate a inscrierilor efectuate in carnetele de munca de catre angajatorii carora li s-au aprobat pastrarea si completarea acestora la sediu

Angajatorii care au obtinut aprobare de pastrare si completare a carnetelor de munca la sediu le vor completa la zi (cu date aferente pana la 31 decembrie 2010 si le vor preda inspectoratelor teritoriale de munca in vederea certificarii si contrasemnarii carnetelor de munca.

Inspectoratele teritoriale de munca vor programa angajatorii in vederea certificarii si contrasemnarii carnetelor de munca. Programul intocmit la nivel de inspectorat teritorial de munca va fi postat pe site-ul acestuia si afisat la sediu.

Pana la data programata de catre inspectoratul teritorial de munca in vederea certificarii, angajatorii se vor asigura ca:
– in ceea ce priveste carnetele de munca pe care le gestioneaza, acestea au fost completate in baza contractelor individuale de munca, a actelor aditionale/deciziilor privind modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, inregistrate la inspectoratul teritorial de munca, a actelor de studii/de calificare, a actelor de stare civila (certificat de nastere, certificat de casatorie etc.);
– inscrierile eronate sau efectuate fara respectarea prevederilor legale au fost rectificate de unitatea care pastreaza carnetul de munca, rectificarile certificandu-se la cap. VII din carnetul de munca.

Actul normativ stabileste si obligatiile inspectorului din cadrul inspectoratului teritorial de munca, care inainte sa certifice inscrierile efectuate in carnetele de munca, este obligat sa verifice daca:
– statele de plata si declaratiile fiscale lunare au fost inregistrate la inspectoratul teritorial de munca, inclusiv statele de plata si declaratiile fiscale aferente lunii decembrie 2010;
– exista debite la plata comisionului;
– inscrierile efectuate corespund cu documentele depuse la inspectoratul teritorial de munca.

Angajatorii vor preda inspectoratului teritorial de munca carnetele de munca completate la zi pe baza unui proces-verbal de predare-primire, prevazut in anexa la ordin.

La rubrica “Observatii”, inspectorul va indica eventualele deficiente constatate la data predarii carnetelor de munca si va stabili o data certa de remediere a acestora. Procesul-verbal de predareprimire astfel intocmit va fi returnat angajatorului impreuna cu carnetele de munca in care s-au constatat deficiente.

In situatia in care, ca urmare a verificarii documentelor existente in arhiva inspectoratului teritorial de munca, se constata alte deficiente, se va comunica angajatorului situatia constatata si se va proceda la inscrierea acesteia la rubrica “Observatii” din procesul-verbal de predare-primire, respectiv se vor returna carnetele de munca operatorilor economici in vederea remedierii deficientelor si se va repeta procedura de predare-primire a acestora la o data ulterioara stabilita de inspectoratul teritorial de munca.

Lasă un comentariu