O taxa facuta de mantuiala, sa nu-i zicem ca a fost facuta cu cur… iozitate. Laszlo Borbely, care nu demult avea saptamana si varianta de Taxa Auto, primeste acum cateva suturi in dos de la UE. A incasat banii pe aceasta taxa aberanta, dar acum este obligat sa o modifice si sa restituie
banii celor peste 40.000 de oameni care au cerut-o in instanta. Bravo, domnule Ministru!
Mediafax: Romania risca sanctiuni financiare din partea Uniunii Europene, in urma declansarii unei posibile proceduri de infringement, si numeroase alte procese cu proprietarii de masini, inclusiv cu cei care au pierdut initial in instanta, daca nu modifica urgent taxa auto si nu restituie din sumele platite.
Avertismentul a fost transmis Executivului de catre expertii juridici din Ministerul Justitiei , care au analizat problema taxei auto la solicitarea premierului Emil Boc, releva un document intern al Guvernului obtinut de MEDIAFAX.
Juristii explica faptul ca litigiile privind concordanta dintre OU 50/2008 privind taxa auto si dreptul comunitar au survenit pe fondul unei accentuate instabilitati legislative, in conditiile in care aceasta ordonanta a fost modificata succesiv de sapte ori in doar doi ani, si ca judecatorii Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) au calificat taxa auto, in versiunea sa initiala, ca reprezentand o discriminare indirecta intre vehiculele de ocazie importate si cele deja inmatriculate in tara inainte de intrarea in vigoare a taxei, respectiv la 1 iulie 2008.
In acelasi timp insa, juristii arata ca discriminarea a fost mentinuta si in variantele ulterioare ale OU 50/2008, astfel ca declararea si a acestor acte normative drept neconforme este doar „o chestiune de timp”.
„Daca aplicand taxa asupra unui autoturism similar celui din cauza Tatu se constata, din calcule, ca se mentine un nivel de taxare ridicat pentru astfel de autovehicule de import in timp ce autovehicule similare de pe piata autohtona nu sunt taxate sau sunt taxate mai redus, apreciem ca efectul discriminatoriu a fost conservat si perpetuat in cadrul variantelor ulterioare ale OU 50/2008, iar constatarea neconformitatii si a acestora este doar o chestiune de timp. De altfel, pe rolul CJUE se afla o alta cerere de pronuntare a unei
hotarari preliminare introdusa de Tribunalul Gorj-cauza Nisipeanu, prin care instanta solicita Curtii sa se pronunte cu privire la compatibilitatea OU 50/2008, asa cum a fost modificata prin alte ordonante”, se arata in document.
Sursa citata releva totodata ca Ministerul Justitiei a atentionat Guvernul inca din februarie 2009 ca ar trebui avuta in vedere restituirea diferentei dintre taxa achitata conform OU 208/2008 (prima modificare a ordonantei 50-n.r.) si taxa calculata potrivit proiectului de act normativ de la acel moment.
Juristii avertizeaza astfel Guvernul ca o eventuala optiune de a nu adopta nicio masura legislativa in cazul taxei auto presupune ca statul va fi obligat de instantele de judecata, in toate litigiile, sa restituie taxa cu dobanzi si cheltuieli de judecata aferente, iar Comisia Europeana ar putea initia actiuni de sanctionare a statului roman. hotarari preliminare introdusa de Tribunalul Gorj-cauza Nisipeanu, prin care instanta solicita Curtii sa se pronunte cu privire la compatibilitatea OU 50/2008, asa cum a fost modificata prin alte ordonante”, se arata in document.
Sursa citata releva totodata ca Ministerul Justitiei a atentionat Guvernul inca din februarie 2009 ca ar trebui avuta in vedere restituirea diferentei dintre taxa achitata conform OU 208/2008 (prima modificare a ordonantei 50-n.r.) si taxa calculata potrivit proiectului de act normativ de la acel moment.
Juristii avertizeaza astfel Guvernul ca o eventuala optiune de a nu adopta nicio masura legislativa in cazul taxei auto presupune ca statul va fi obligat de instantele de judecata, in toate litigiile, sa restituie taxa cu dobanzi si cheltuieli de judecata aferente, iar Comisia Europeana ar putea initia actiuni de sanctionare a statului roman.
Sursa:
mediafax