In cadrul actului normativ se arata:
In cazul in care nu au trecut mai mult de 6 luni de la incetarea de drept a valabilitatii atestatului de persoana sau familie apta sa adopte ca urmare a expirarii, persoana ori familia care solicita evaluarea in vederea eliberarii unui nou atestat formuleaza o cerere scrisa adresata directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului in a carei raza administrativ-teritoriala domiciliaza si anexeaza documentele prevazute de prezentul ordin.
In situatia prevazuta anterior nu este necesara realizarea informarii prealabile initierii procedurii de adoptie prevazute de art. 9 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 350/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adoptiei si a Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de coordonare de pe langa Oficiul Roman pentru Adoptii.
Cererea este insotita numai de urmatoarele documente:
declaratie autentica pe propria raspundere cu privire la locuirea efectiva si continua pe teritoriul Romaniei in ultimele 12 luni anterioare depunerii cererii de evaluare, neexistand absente temporare care cumulat sa depaseasca 3 luni;
certificatul de cazier judiciar;
adeverinte de venit sau alte documente care atesta veniturile solicitantului/solicitantilor;
certificat/adeverinta medical/medicala eliberat/eliberata de medicul de familie privind starea de sanatate si eventualele boli cronice, insotit/insotita de rezultatul evaluarii psihiatrice;
declaratia sotului care nu se asociaza la cererea de adoptie, cu indicarea expresa a motivelor neasocierii;
certificatul de cazier judiciar al persoanelor cu care locuieste solicitantul;
certificat/adeverinta medicala eliberat/eliberata de medicul de familie privind starea de sanatate a celorlalte persoane cu care locuieste solicitantul, cu mentionarea eventualelor boli cronice, insotit/insotita de rezultatul evaluarii psihiatrice.