Statul a inceput sa piarda procesele pe timbrul de mediu – timbru de mediu

Statul a început să piardă procesele pe timbrul de mediu – timbru de mediu.Tribunalul Teleorman a dat câştig de cauză primului contribuabil care a cerut înmatricularea unui Opel Zafira fără plata taxei de poluare
Procesul a fost înregistrat la data de 18 martie, instanţa pronunţându-se la data de 8 mai
2013

Statul a început să piardă procesele iniţiate de contribuabilii nemulţumiţi de timbrul de mediu, prima instanţă care s-a pronunţat în acest sens fiind Tribunalul Teleorman. Potrivit Cab.av.Coltuc, la data de 18 martie a.c., pe rolul Tribunalului Teleorman a fost înregistrată cererea nr. 1504/87/2013, prin care un contribuabil cerea în contencios administrativ înmatricularea unui autoturism Opel Zafira fătă plata taxei de poluare.
La data de 8 mai, Completul 4 al tribunalului a admis cererea, obligând „Instituţia Prefectului Judeţului Teleorman  – Serviciul public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor să înmatriculeze reclamantului autoturismul Opel Zafira (…) fără plata taxei de poluare, dar cu respectarea dispoziţiilor legale şi cu achitarea celorlalte taxe prevăzute de lege”. Pentru că pârâtul nu a depus, conform legii, cererea de recurs în aceeaşi zi, decizia instanţei a rămas definitivă şi irevocabilă.
În urmă cu două săptămâni, avocatul Marius Coltuc declara pentru Curierul Naţional că în mai puţin de două luni, pe rolul tuturor tribunalelor din ţară s-au înregistrat aproape 3.400 de dosare privind restituirea timbrului de mediu. „Pe rolul tuturor tribunalelor din ţară s-au înregistrat 3.388 de dosare. Nu există dosare finalizate încă, dar la începutul lunii iunie vor exista. Dacă se păstrează proporţia de aproximativ 1.000 de dosare pe lună şi o sumă medie de restituit de 5.000 lei pe fiecare proces, cei care au plătit timbrul de mediu vor avea de primit lunar circa 5 mil. lei în acest an”, a declarat avocat Marius Coltuc.

Impozit discriminatoriu

Potrivit semnalelor date de piaţă chiar înainte de intrarea în vigoare a timbrului de mediu, noua modalitate de calcul privind impozitarea înmatriculării autovehiculelor va genera, la fel ca şi celelalte taxe auto, mii de procese pe rolul instanţelor. Dovadă stă faptul că, deşi guvernanţii au dorit să elimine din noua taxă reglementările pentru care au fost criticaţi inclusiv de Comisia Europeană, acestea se regăsesc şi în noua formă de calcul. Avocaţii spun că noul timbru de mediu nu va fi cu adevărat o taxă de mediu, ci „un adevărat impozit discriminatoriu”, care ar trebui calculat numai în baza emisiilor de dioxid de carbon reale. „Noile valori de impunere sunt foarte mari. Acestea ar trebui scăzute cel puţin cu 30% în funcţie de puterea de cumpărare a românilor. Pe de altă parte, eliminarea plăţii pentru autoturismele mai vechi de 2007 când se revând încalcă dreptul de proprietate şi retroactivează”, notează av. Marius Coltuc, într-un document remis Curierului Naţional.

N-au rezolvat vechile probleme

Casa de Avocatură Coltuc şi Asociaţii este iniţiatoarea petiţiei online „jostimbrudemediu.ro”. Motivul pentru care a fost demarată această campanie este faptul că, deşi Guvernul a justificat necesitatea modificării textului de lege prin faptul că aceasta avea trei mari probleme, niciuna dintre acestea nu a fost cu adevărat schimbată în noul act normativ.
Problemele care ar fi trebuit corectate erau următoarele: avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare; conţinea în calculul său, în afară de emisia de CO2, şi capacitatea cilindrică (în ciuda faptului că acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maşină, plătit la administraţia locală); era discriminatorie şi atrăgea ameninţări cu infringementul din partea UE (pentru că includea criterii diferite pentru anumite categorii de maşini înmatriculate în România faţă de alte maşini).
„Niciunul din aceste temeiuri nu este schimbat de noua lege. Principiul „poluatorul plăteşte” nu este respectat. Legea ar  trebui modificată prin fixarea unei marje fixe de CO2 care atunci când este depăşită să se plătească în plus, indiferent dacă este maşină nouă, veche, non euro, euro 1, 2, 3, 4, 5, 6 – aşa cum se întâmplă în sistemul francez privind taxa de poluare”, au precizat avocaţii.

 

VEZI ARTICOL AICI

 

Statul a început să piardă procesele pe timbrul de mediu – timbru de mediu

3 comentarii la „Statul a inceput sa piarda procesele pe timbrul de mediu – timbru de mediu”

  1. Am deschis proces prin neplata taxei auto vechi la tribunalul iasi in decembrie 2012 si mi-au dat primul termen pe 10 septembrie 2013 as dori sa-mi spuneti ce sanse am sa castig acest proces? multumesc.

Lasă un comentariu