Celeritate dupa noul Cod de Procedura Civila-ZERO

Celeritate dupa noul Cod de Procedura Civila-ZERO dosarele primesc termene chiar si in primavara lui 2014

eosebite ca obiect al cauzei si ca data a inregistrarii in instanta, dosarele a doi vranceni au in final un punct comun, si anume acela al termenului de judecata. Dosarul deputatului de Vrancea Ciprian Nica, demarat in 2008, s-a finalizat la Curtea de Apel de la Bucuresti in octombrie 2012, cand a fost declarat colaborator al fostei Securitati. Ulterior, Nica a atacat solutia, astfel incat dosarul sau contra Consiliului National de Studiere a Arhivelor Securitatii (CNSAS) a ajuns la ICCJ, unde a primit primul termen in aprilie 2014.

Pe de alta parte, Ioan Liviu Oloeriu, consilier la al treilea mandat in Consiliul Local Focsani, a ajuns la Curtea Suprema dupa ce a pierdut actiunea intentata Agentiei Nationale de Integritate, care constatase incalcarea regimului juridic al conflictului de interese.

ANI a considerat ca alesul local s-a aflat intr-un conflict de interese administrativ, dupa ce a votat incheierea cu o institutie subordonata CL Focsani a patru contracte de inchiriere spatiu pentru o firma la care era actionar. In cazul sau, probabil pentru ca finalitatea dosarului are un impact asupra functiei pe care o detine, instanta a grabit lucrurile si a modificat termenul initial din ianuarie 2015 pentru ianuarie 2014.

Astfel, potrivit art. 25, alin. (2) din Legea nr. 176 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr. 144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, precum si pentru modificarea si completarea altor acte normative, „Persoana … fata de care s-a constatat existenta conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica ce face obiectul prevederilor prezentei legi, cu exceptia celor electorale, pe o perioada de 3 ani de la data eliberarii, destituirii din functia ori demnitatea publica respectiva sau a incetarii de drept a mandatului”.

Pe scurt, actualul consilier local isi poate pierde mandatul daca si Inalta Curte va constata ca acea contestatie formulata de Oloeriu impotriva raportului de evaluare nr. 30464/G/II/15.06.2012 este nefondata.

Pe de cealalta parte, deputatul Ciprian Nica, de profesie notar, nu risca mare lucru daca ICCJ va mentine solutia data la fond in cazul sau, si anume pecetea de colaborator al Securitatii. In art. 2 lit. b) din O.U.G. nr. 24/2008 se stabileste ca, pentru ca o persoana sa fie declarata colaborator al Securitatii este nevoie sa fie indeplinite cumulativ doua conditii.

Astfel, trebuie stabilit ca persoana a furnizat informatii organelor de Securitate, date care au vizat ingradirea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului. Insa o „pedeapsa” pentru colaboratori nu a fost stabilita de lege. Cel mult, celor care au avut beneficii ca si revolutionari li se retrage aceasta calitate. Un alt risc al fostilor colaboratori ai Securitatii este acela de a fi trasi la raspundere din punct de vedere penal, dar numai pentru cei aflati in functii ori demnitati publice.

Lasă un comentariu