Adevarul despre oferta Volksbank:O clientă Volksbank reclamă nerespectarea condiţiilor din comunicatul de presă al BT. Comisionul scăzut înainte de reducere

Clienţii bancari ai Volksbank cu credite în franci care vor merge pentru a negocia oferta de conversie să fie atenţi la termenii ofertei. Cel mai bine ar fi să meargă cu un avocat. Au fost cazuri în care clienţil au fost nemulţumiţi.

Clienţii reclamă că în comunicatul de presă din 7 aprilie, formularea băncii era că la discountul de 22.5% se adaugă scăderea comisionul de administrare.

Banca însă a schimbat formularea, pe site fiind altă succesiune:

Reducere de 22,5% pentru cei care accepta conversia creditelor din CHF, aplicabila la soldul creditului curent rezultat ca urmare a diminuarii cu comisionul de risc/administrare platit efectiv si nerecuperat de clienti pana la data conversiei.

Concret, o clientă a Volksbank a reclamat faptul că la bancă angajatul i-a prezentat o ofertă care nu corespundea cu cea din comunicatul de presă.

volksbank

Clienta a  sesizat diferenţa  făcând reclamaţie la ANPC, unde i s-a dat dreptate de către comisar. A urmat un circuit al telefoanelor dintre ANPC şi directorii Volksbank şi BT fiecare dând vina pe celălalt.

Clienta a precizat că dacă în aceste zile nu se soluţionează oferta va depune plângere la ANPC .

Buna ziua,

Va aduc la cunostinta ca astazi am fost la Banca Volksbank – sucursala Ploiesti unde ne-a prezentat un angajat BT oferta bancii pentru conversia din CHF in euro.

Dar surpriza a fost maxima pentru ca in comunicatul de presa afisat pe site oferta este:

In oferta se spune ca se plica reducere de 22.5%, la acest procent se adauga comisionul de risc platit, in aceste conditii la suma care este acum de achitat catre banca se aplica reducere de 22,5%, dupa care se restituie comisionul de risc incasat abuziv pe toata perioada creditului.

La Banca Volskbank sucursala Ploiesti domnul angajat al Bancii Transilvania ne-a inmanat o oferta in care calculul este facut astfel: din soldul ramas din credit au scazut comisionul de risc, dupa care au aplicat reducerea de 22,5%.

In aceste conditii, la soldul creditului meu pentru ca s-a facut calculul invers decat au declarat in oferta mediatizata, noi avem in contrat un deficit de 10% din soldul de rambursat, in aceste conditii reducerea pe care o aplica este de 14,68% fata de 22.5% cat au declarat.

Calcul concret conform ofertei prezentate de Banca Transilvania :

Sold curent = 62757.01 CHF

Reducere 22,5% = 14120.329 CHF (se scade din sold)

Comision de risc de recuperate = 12544.48 CHF (se scade din sold)

Rezulta sold de restituit = 36092.201 CHF

Calcul conform ofertei primite de la Banca Volksbank

Sold curent = 62757.01 CHF

Comision de risc de recuperate = 12544.48 CHF (se scade din sold)

Reducere 22,5% = 11297.819 CHF (se scade din sold)

Rezulta sold de restituit = 38914,71 CHF

A se vedea ca intre oferta prezentata de Banca Transilvania pe site si oferta primita de la Banca Volskbank este o diferenta de 2822,50 CHF in deficitul clientului => 

Am adus la cunostinta bancii printr-un document scris ca nu se respecta oferta pe care au mediatizat-o, am primit numar de inregistrare si trebuie sa asteptam 30 de zile calendaristice pentru raspuns.

Dup ace am plecat de la Banca Volskbank sucursala Ploiesti eu si sotul meu ne-am dus direct la ANPC Ploiesti pentru a le expune problema.

Oferta a fost studiata de unul din comisarii ANPC, care ne-a dat dreptate.

In plus comisarul ANPC  l-a sunat pe Directorul Bancii Transilvania pentru ai comunica problema expusa de noi, dar au comunicat ca este in curtea Bancii Volskbank oferta este afisata

D-nul comisar ANPC l-a sunat pe Directorul Bancii Volskbank sa ii comunice problema expusa de noi, dar au comunicat ca este in curtea Bancii Transilvania oferta afisata pentru ca au antetul lor.

Una peste alta nu este vina Bancii Transilvania , dar nici a Bancii Volksbank?!

Cand am inceput sa scriem reclamatia la ANPC, domnul comisar a fost sunat de catre Director Banca Transilvania sa ne roage sa le lasam timp de o saptamana ragaz sa studieze problema sis a vina cu o solutie.

In cazul in care se intarzie cu raspunsul sau este interpretat cum vrea banca, in favoarea ei, o sa depunem marti dimineata plangerea care este intemeiata conform declaratilor domnului comisar ANPC.

sursa pagina de banci

Lasă un comentariu