Cum va puteti apara in fata recuperatorilor de credite va invata Casa de avocatura Coltuc

Daca nu va achitati datoriile într-o anumita perioada de timp, creditorii pot începe ei însisi executarea silita împotriva dumneavoastra sau pot trimite dosarul dvs. catre o companie de recuperare a debitelor; aceasta este, în

esenta, o societate care se ocupa cu comercializarea, recuperarea si monitorizarea creantelor.

La fel ca si creditorii originali (institutiile financiare), si companiile de recuperare a debitelor pot accepta grafice de plata mai permisive daca va aflati într-o situatie financiara dificila si dovediti ca nu aveti resursele financiare necesare pentru a va plati în totalitate datoria. Conform Codului de conduita al Asociatiei de Management al Creantelor Comerciale (www.amcc.ro) un recuperator de debite nu trebuie sa hartuiasca sau sa furnizeze informatii false.

Creditorii au la dispozitie o perioada limitata pentru a recupera datoriile. Formele de recuperare a creditului trebuie demarate în maxim 3 ani de la data scadentei sumei respective, pentru ca la împlinirea acestui termen, datoria se prescrie. Pe de alta parte, pentru obligatiile fiscale, precum si a creantelor care provin din amenzi contraventionale, dreptul de a cere executarea silita se prescrie în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui în care a luat nastere acest drept.

Multe institutii financiare transmit datoriile pe care nu reusesc sa le încaseze de la clientii rau platnici catre companii de recuperare particulare. Daca ati ajuns într-o situatie dificila, si nu va puteti achita integral sau la timp datoriile, cel mai bine ar fi sa luati legatura cu institutia financiara care v-a acordat creditul si sa ajungeti la o întelegere cu aceasta. Daca dosarul dvs. de credit ajunge totusi sa fie transferat catre o companie de recuperare de creante, trebuie sa stiti ca exista anumite criterii etice pe care acestea au obligatia sa le urmeze.

Conform Asociatiei de Management al Creantelor, reprezentantii companiilor de recuperare a debitelor trebuie:
– Sa ofere un serviciu de încredere, eficient si profesionist
– Sa se identifice în mod corespunzator
– Sa trateze debitorul cu respect; ca atare, este interzisa utilizarea unui limbaj vulgar sau obscen sau a oricaror altor termeni care atenteaza la demnitatea debitorului
– Sa nu utilizeze forta sau amenintari cu pedeapsa
– Sa nu apeleze debitorii înainte de 6:00 si dupa ora 22:00
– Sa nu apeleze debitorul cu o frecventa care sa reprezinte pentru acesta un factor perturbator si nici sa ia forma unei hartuiri
– Sa nu trimita corespondenta catre debitori cu însemne exterioare care sa indice faptul ca scrisoarea se refera la debitul destinatarului.
– Sa nu dezvaluie informatii despre debit si despre evolutia activitatilor de recuperare a debitelor unor terti neautorizati, în primul rând membrilor minori ai familiei debitorului.
– Sa nu furnizeze debitorului informatii neadevarate privind consecintele nerambursarii datoriei, printre care arestul, detentia sau sechestrul pe proprietate.

In cazul în care o companie recurge la vreunul dintre punctele anterioare va recomandam sa luati legatura cu Asociatia de Management al Creantelor Comerciale.

Lasă un comentariu