Vrei Sa Faci O Reclamatie – Asistenta in favoarea consumatorilor

Află care sunt drepturile tale în situația respectivă. Dacă nu reușești să găsești informațiile care îți sunt necesare, cere sprijin unei asociații de consumatori sau unei autorități cu atribuții în domeniu. Descrie situația pe scurt, în scris (ce s-a întâmplat, când, unde). Este bine ca totul să fie clar, concis, fără foarte multe detalii.

Adresează plângerea ta către vânzator sau către departamentul de relații cu clienții al comerciantului, menționând solicitarile tale, precum și un termen maxim pentru răspuns, de exemplu 15 sau 30 de zile. Descrie clar ceea ce pretinzi: scuze, despăgubiri, repararea produsului, înlocuirea acestuia, restituirea contravalorii, etc.

La cerere, atașează copii ale tuturor documentelor relevante: bonuri și chitanțe fiscale, factură, contract, certificat de garanție, instrucțiuni de folosire, sau alte dovezi, după caz. Trimite întotdeauna copii, și nu documentele în original. Nu uita să menționezi: numele complet și datele tale de contact, precum și numărul contractului, dacă este cazul.În cazul în care nu primești un răspuns, sau răspunsul primit nu te mulțumește, pentru a afla ce trebuie să faci în continuare adresează-te unei asociații pentru consumatori, Centrului European al Consumatorilor România, dacă problema ta privește un comerciant dintr-un alt stat membru, sau autorităților cu atribuții în domeniu. Atunci când adresezi reclamația ta unei autorități publice, trebuie să primești un răspuns în termenul legal de 30 de zile, începând cu data înregistrării plângerii. Acest termen poate fi extins cu încă 15 zile, atunci când este necesar.

www.coltuc.ro

www.coltuc.ro/blog

avocat@coltuc.ro

Un comentariu la „Vrei Sa Faci O Reclamatie – Asistenta in favoarea consumatorilor”

  1. Buna ziua,

    Va rog sa ma ajutati cu o informatie si anume:
    Unde pot sa fac o reclamatie privind un prestator de servicii cu care am contractat lucrari de constructii?
    Prestatorul nu a finalizat lucrarile iar pe cele pe care le-a facut au fost facute prost si cu intarzieri mari lucru care pentru mine inseamna costuri fie de timp fie de bani pentru realizarea corectiilor cu alti muncitori.

    Va multumesc,

    Radu

Lasă un comentariu

Ne puteti scrie gratuit pe whatsapp 0745150894!