DREPTURILE CONSUMATORILOR

Art. 3.1.

Consumatorii beneficiază de următoarele drepturi:

a) de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sănătatea sau securitatea ori sa le afecteze drepturile si interesele legitime;
b) de a fi informaţi complet, corect si precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legătura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educaţi in calitatea lor de consumatori;
c) de a avea acces la pieţe care le asigura o gama variata de produse si servicii de calitate;
d) de a fi despăgubiţi pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor si serviciilor, folosind in acest scop mijloace prevăzute de lege
e) de a se organiza in asociaţii ale consumatorilor, in scopul apararii intereselor lor.
f) de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze definite ca abuzive, conform prevederile legale in vigoare .
g) de a nu li se interzice de un agent economic sa obtina un beneficiu prevăzut in mod expres de lege

Art. 3.2.

Se interzice a se refuza consumatorului fara un motiv justificat, conform prevederilor legale in vigoare, vânzarea unui produs sau prestarea unui serviciu.

Lasă un comentariu