Multi romani si-au deschis, cum se spune o afacere proprie cat mai profitabila, iar cei care au dispus de bani mai multi si-au facut firme de transport de marfuri. Desigur, nu e usor in conditiile in care trebuie investiti bani in vehicule si reparatii sau carburanti.
Partea trista este ca exista o sumedenie din aceste firme cu leasingurile neplatite la masinile achizitionate in anii trecuti, iar creditele comerciale sunt neacoperite. De datorii la stat neplatite nici nu se mai pune problema, multe din acestea fiind neonorate. Conform presedintelui Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), Augustin Hagiu, aceasta federatie nu a beneficiat de niciun fel de ajutor din partea Executivului. „Acest sector este cel care plateste cele mai multe taxe si impozite. Chiar am fost mereu incarcati de taxe, unele nejustificat de mari”, a declarat Hagiu. Solutia pe care Guvernul ar putea sa o aplice pentru a evita un nou val de someri (se estimeaza cateva zeci de mii in acest domeniu ), este cea de diminuare a taxelor si suprimarea rovinietei. Mai mult, starea drumurilor contribuie si ea la ridicarea costurilor de operare in transportul rutier. Nici Uniunea Europeana nu prea ramane sensibila la aceste lucruri, ba mai mult decat atat, incurajeaza celelalte tipuri de transport, cu precadere pe calea ferata, cel naval si aerian. Cele mai afectate firme de transportatori se afla in zona Transilvania, companii care au zeci de mii de angajati, care se zbat sa supravietuiasca, macar pana la finele anului 2008. Un angajat este remunerat cu o suma ce variaza intre 7 si 10 euro, pentru fiecare 100 de kilometri parcursi!
Multi dintre soferii acestor companii incearca sa-si gaseasca de lucru in tarile vestice ale Uniunii Europene, pentru a castiga un trai mai decent si o anume libertate de miscare. In UE lucrurile sunt cu totul altele, pentru ca pornirea unei astfel de afaceri se poate face mult mai repede, datorita puterii mai mari de cumparare, mai ales ca se poate lucra si individual. Dar lucrurile nu vor sta foarte bine nici acolo, in curand, pentru ca se incearca sa se descurajeze acest sector de transport, considerat cel mai poluant. Deci, o satisfactie doar pe termen scurt, pentru ca aici, la noi, legislatia in acest domeniu pune mari piedici.
http://stiri.rol.ro/content/view/165017/3/