Ți s-a anulat zborul din cauza unei greve? Ce drepturi ai în această situație

  1. Dreptul la informare cu privire la motivele întârzierii sau anulării zborului
  2. Dreptul de a fi reprogramat pentru un alt zbor sau de a primi rambursarea biletului
  3. Dreptul la asistență materială, cum ar fi cazarea și alimentarea, în cazul în care este necesar
  4. Dreptul de a fi transportat către destinație prin intermediul unei alte companii aeriene
  5. Dreptul la despăgubire financiară pentru neplăcerile și costurile suferite
  6. Dreptul de a fi înștiințat în timp util cu privire la schimbările survenite în programul de zboruri
  7. Dreptul la compensații pentru pierderile de timp și de afaceri
  8. Dreptul de a fi transportat cu prioritate pe alt zbor dacă acesta este disponibil
  9. Dreptul de a fi asigurat în cazul în care bagajele sunt pierdute sau deteriorate
  10. Dreptul la asistență medicală în cazul în care este necesară
  11. Dreptul la asistență pentru persoanele cu dizabilități sau cu nevoi speciale
  12. Dreptul la compensații pentru pierderile financiare suferite de către pasageri sau companii
  13. Dreptul de a fi înștiințat cu privire la drepturile lor și la modalitățile de aplicare a acestora
  14. Dreptul de a cere o explicație detaliată cu privire la motivele întârzierii sau anulării zborului
  15. Dreptul de a fi înștiințat cu privire la posibilitatea de a primi o compensație financiară
  16. Dreptul de a fi transportat la destinație în cel mai scurt timp posibil
  17. Dreptul la o asistență rapidă și eficientă din partea companiei aeriene
  18. Dreptul la o abordare respectuoasă și profesionistă din partea personalului companiei aeriene
  19. Dreptul la o despăgubire financiară proporțională cu durata întârzierii sau cu gradul de deranj cauzat
  20. Dreptul de a fi despăgubit pentru orice daune materiale sau morale suferite
  21. Dreptul la o despăgubire financiară pentru cheltuielile suplimentare suportate
  22. Dreptul la o soluționare rapidă și satisfăcătoare a problemei
  23. Dreptul la o reîmprospătare adecvată și la o îngrijire corespunzătoare în timpul așteptării
  24. Dreptul la o asistență adecvată în cazul în care pasagerii sunt în imposibilitatea de a ajunge la destinație din cauza anulării

Planurile noastre de călătorie se pot strica foarte ușor atunci când compania de zbor ne surprinde cu vestea că zborul s-a anulat. S-a întâmplat de mai multe ori în ultima vreme ca astfel de anulări să fie rezultatul unor greve, fie ale controlorilor de trafic aerian, fie ale piloților sau ale altor angajați. Astăzi, controlorii de trafic aerian au declanșat o grevă generală care a dus la perturbarea mai multor zboruri programate. În astfel de situații, este bine să știm care sunt drepturile noastre ca pasageri, potrivit reglementărilor din Uniunea Europeană (UE).

Dacă zborul nostru este anulat din cauza unor circumstanțe extraordinare, precum grevele sau condițiile meteorologice nefavorabile, compania aeriană trebuie să ne acorde asistență și dreptul de a opta între mai multe soluții, așa cum vom vedea mai jos. Cu toate acestea, potrivit Regulamentului (CE) nr. 261/2004 și Orientărilor interpretative oferite de Comisia Europeană, compania aeriană nu ne datorează despăgubiri în aceste situații, dar poate să aleagă să o facă. În schimb, avem dreptul la unul dintre următoarele lucruri:

  • să primim banii pe bilet, în termen de șapte zile;
  • să ni se ofere o altă modalitate de transport până la destinația finală, cu prima ocazie care se ivește; cu alte cuvinte, avem dreptul de a beneficia de redirecționarea zborului, fie și pe o rută mult ocolitoare, dar în cel mai scurt timp de plecare;
  • să ni se reprogrameze zborul la o dată ulterioară aleasă de noi;
  • să ni se asigure transportul către și de la aeroport, dacă zborul sosește sau pleacă dintr-un aeroport diferit de cel menționat în rezervare.

Notă: Potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene, o problemă tehnică care apare în timpul întreținerii aeronavei sau este cauzată de lipsa de întreținere a unei aeronave nu poate fi considerată „circumstanță extraordinară”, prin urmare, în aceste cazuri, compania ne datorează despăgubiri.

În cazul în care suntem anunțați de anularea zborului când am ajuns deja la aeroport și optăm pentru redirecționarea zborului, avem dreptul, din partea companiei respective, la mese și băuturi răcoritoare, în funcție de timpul de așteptare, precum și la două apeluri telefonice, mesaje sau e-mail-uri, potrivit explicațiilor oferite pe unul dintre site-urile oficiale ale UE, Europa.eu. În orice caz, atunci când suntem reprogramați sau deviați pe alte rute către destinația finală, condițiile de zbor trebuie să fie comparabile celor pentru care am cumpărat inițial biletul.

Lasă un comentariu