Avocat Coltuc – In 2017 consumatorii folosesc in lupta cu bancile : cerere de reechilibrare contract de credit

Exista 2 tipuri de cereri:
1.    Model de cerere de reechilibrare contract de credit – este întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 77/2016 coroborat cu cele reținute de Curtea Constituțională a României în decizia nr. 623/2016 și poate fi depusă de consumatorii care îndeplinesc condițiile impuse de art. 4 din Legea nr. 77/2016 împreună cu cerințele impreviziunii
2.    Model de cerere de reechilibrare contract de credit – se adresează consumatorilor care nu îndeplinesc cerințele prevăzute de art. 4 din Legea nr. 77/2016 dar față de care sunt îndeplinite cerințele impreviziunii și care în lumina deciziei CCR nr. 623/2016 se pot adresa băncii cu o solicitare de reechilibrare a contractului de credit.

model de cerere reechilibrare contract de credit 1

Model 2 cerere de reechilibrare contract de credit

 

 

2 comentarii la „Avocat Coltuc – In 2017 consumatorii folosesc in lupta cu bancile : cerere de reechilibrare contract de credit”

  1. Domnule Coltuc

    Pentru a va da seama despre ce este vorba, am sa va descriu, pe scurt, situatia:
    In anul 2007 am am facut un credit de nevoi personale la Bancpost de 20000 CHF (~38000 lei la aceea vreme), rata lunara fiind de 270 CHF.
    In anul 2008 Bancpost a cesionat creditul catre EFG NEW EUROPE FUNDING II B.V. (o firma cu sediul in Olanda), Bancpost pastrand doar calitatea de administrator de contract. Faptul că Bancpost a cesionat creditul, eu l-am aflat abia in 2010, cand datorita situatiei cursului de schimb, am facut primul contract aditional de reesalonare plati. In anul 2011 am facut al doilea contract aditional de reesalonare plati.
    In acest an (2017) in luna ianuarie, am aflat ca, in august 2016, banca a cesionat a doua oara contractual catre KRUK Romania, de data aceasta banca absolvindu-se de orice obligatie. Spre surpriza mea, dupa ce timp de aproape 10 ani am platit catre banca, lunar, recunosc in ultima perioada doar sume intre 100 si 150 CHF, ca mai am de platit ~18248 CHF (~75000 lei la cursul actual).
    Din acesti 18248 CHF, doar 13595,63 CHF fiind soldul principal, restul (4652,37 CHF) fiind dobanzi penalizatoare, dobanzi ce mie unul mi se par exagerate. Dupa calculele mele in cei zece ani de contract cred ca, in lei (~38000) lei am platit deja valoarea initiala, dar acum ma trezesc ca mai am de platit inca de doua ori pe atat (~75000 lei).
    De cand am aflat de aceasta ultima cesionare si sumele ce trebuie sa le restitui, tot incerc la BANCPOST sa-mi emita un extras de cont cu toate platile facute de mine in cei ~10 ani de contract si modul de calcul al penalizarilor. BANCPOST imi spune ca am fost scos din sistemul lor si sa ma adresez celor de la KRUK. Cei de la KRUK imi spun ca ei nu au situatia contractului meu decat dupa august 2016. Deci pot spune ca eu, dupa ce plateam 22% din rata pentru comisionul de administrare, acum nu am de unde afla cum a administrat BANCPOST banii depusi de mine in contul lor.
    Stiu ca o mare parte din vina este a mea, pentru ca in primul rand nu trebuia sa ma las pacalit de agentii bancii ca sa fac acest imprumut, dar cred ca si banca are o mare parte de vina si normal ar fi ca sa incerc o echilibrare de plati (si eventual sa se poata depista comisioanele abusive), dar in momentul de fata de fapt nu stiu cantra cui trebuie sa depun plangere : BANCPOST sau KRUK.
    In speranta ca nu am fost destul de concis in cee ace am expus mai sus, astept macar un sfat de la Dvs., daca ne se poate mai mult.

    Cu multe multumiri

    Bădoi Titi-Constantin
    t.badoi@gmail.com
    0724 533 608

Lasă un comentariu