Procese contra Bcr 2018,opinie avocat Coltuc

Procese contra Bcr 2018

 

 

Procese contra Bcr 2018
Procese contra Bcr 2018
Procese contra Bcr 2018
Procese contra Bcr 2018

BCR trebuie sa elimine clauzele abuzive cu privire a dobanda variabila si comisionul de administrare din toate contractele de credit in euro incheiate inainte de criza din 2008, a decis astazi Tribunalul Bucuresti, in cadrul unui proces intentat impotiva bancii de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC).

Decizia nu este definitiva, iar BCR spune ca o va contesta la Curtea de Apel Bucuresti. Banca a fost aparata in instanta de avocatii firmei Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen.

Instanta de judecata “a constatat caracterul abuziv al clauzelor contractuale cuprinse in art.5 teza a III-a si in art.8 lit.c) din contractele de credit bancar pentru persoane fizice”.

Art.5 teza III din contractele de credit ale BCR prevedea tipul dobanzii practicate de banca, si anume o dobanda variabila, denumita “dobanda de referinta variabila”, plus o marja fixa, valabila dupa primul an de rambursare a creditului, in care clientii au achitat o dobanda promotionala fixa, mai mica decat dobanda variabila.

Clientii BCR au reclamat faptul ca dupa primul an cu dobanda fixa, dobanda variabila nu a fost modificata in functie de criterii transparente, precum indicele EURIBOR, ci conform unei formule necunoscute, care i-a permis bancii sa ajusteze dobanda dupa bunul plac, in mod unilateral si fara acordul clientilor, care erau informati despre evolutia dobanzii doar la sediile BCR, acolo unde era afisata.

Astfel ca dupa criza din 2008, BCR nu a scazut dobanda variabila ci a mentinut-o la niveluri ridicate, de 7-8% pe an, desi indicele EURIBOR, referinta pentru creditele in euro, a scazut chiar sub 0%.

A doua clauza abuziva declarata de judecatori, art.8 lit.c) din contractele BCR, se refera la aplicarea de catre banca a unui comision lunar de administrare, reprezentand un procent din valoarea initiala a creditului, nu din soldul acestuia, cum era normal.

Clientii bancii, reprezentati in instanta de ANPC, au reclamat ca respectivul comision este nejustificat, fiind de fapt un cost ascuns, si nici nu era corect aplicat, la soldul creditului, ci la valoarea initiala a acestuia, astfel ca ramanea fix, desi creditul se diminua pe masura ce se achita rata lunara.

Lasă un comentariu